کد خبر: ۱۶۰۸۰۹
هم‌زمان با سراسر کشور آیین جاماندگان اربعین حسینی با حضور مردم و مسئولین در شیراز برگزار شد.
تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرنگار گروه چند رسانه‌ای پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اینجا شیراز است، سومین حرم اهل‌بیت (ع) و مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، نه بهتر است بگوییم اینجا مسیر دلدادگی است، مسیر عشق و ارادت به آستان حضرت دوست، جایی که نه گرما و نه خستگی مفهومی ندارد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان و خردسال آمده‌اند تا با ندای رسای لبیک یا حسین ارادت خود را به محضر امام عصر(عج) تقدیم کنند.

اربعین شد. آنان که خوانده شدند رفتند. اما آنان که ماندند امروز با چشمان اشک بار با پای دل خود را به کربلا رساندند.

شیراز آماده پذیرایی بود و مردم نیز دسته‌دسته آمدند. دیری نگذشت سیلی از جمعیت به سمت مسیرهای از پیش تعیین شده روانه شدند تا با امام شهیدشان بیعت کنند. آنها آمدند، یکی با گریه دیگری با حسرت زمزمه‌کنان نام ارباب را صدا می‌زدند. امروز معنای «عشق» سن‌وسال نمی‌شناسد معنا شد.

امروز جای‌جای استان فارس از جمله شیراز طریقه الحسین بود صحنه‌هایی از ارادت عاشقان جامانده از غافله اربعین به نمایش گذاشته شد تا دشمن بداند هزاران‌هزار سال دیگر هم اگر بگذرد، اسلام و راه امام حسین همچنان ادامه خواهد داشت.

آری؛ امروز بار دیگر مردم نشان دادند قافله ارادتمندان به امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش از پای نخواهد نشست و این آیین را هر سال باشکوه‌تر از گذشته به حماسه‌ای ماندگار تبدیل خواهند کرد.

 
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو




انتهای پیام 224224
نظرات بینندگان