کد خبر: ۱۶۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲

دختران دانش‌آموز فارس سوم المپیاد کشوری دادرس شدند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش وپرورش فارس ازکسب رتبه سوم مسابقات دانش‌آموزی «آماده» المپیاد کشوری دادرس توسط دختران استان فارس خبرداد.
به گزارش خبرنگار گروهاجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سیدکاظم حسینی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش وپرورش فارس گفت: یازدهمین مسابقات آماده المپیاد کشوری دادرس به میزبانی مشترک اداره کل آموزش‌وپرورش و سازمان هلال‌احمر استان فارس برگزار شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس گفت: دادرس طرحی است که دانش‌آموزان را برای حضور در شرایط سخت و بحرانی آماده می‌کند.

حسینی گفت: این طرح که در دوران شیوع کرونا تعطیل شده بود امسال برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری این مسابقات و پس از ده سال اجرا، به میزبانی استان فارس برگزار شد.

وی گفت: این مسابقات با حضور بیش از هزار دانش‌آموز متوسطه اول کشور به‌صورت مجزا در دو بخش دختران و پسران در هفته آخر شهریور برگزار شد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس نیز گفت: تیم‌های استان‌های کشور در یک فضای اردویی، آموزشی و رقابتی در استان فارس گرد هم آمدند.

فاطمه قاسمی گفت: برای اولین‌بار گروه‌های دادرس آماده، پس از بازآموزی موقعیت‌ها و آیتم‌های مختلف، در یک روز و شرایط زمانی فشرده در هشت آیتم امدادی در موقعیت‌های شبیه‌سازی‌شده با هم به رقابت پرداختند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس گفت: این موقعیت‌های شبیه‌سازی‌شده شامل: زلزله، حریق در ماکت کلاس درس، اسکان اضطراری (چادرزنی)، پناه‌گیری و خروج ایمن، احیا قلبی ریوی (cpr)، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی بانداژ و پانسمان بود.

قاسمی گفت: در پایان رقابت‌های بخش دختران نیز تیم‌های دانش‌آموزان دختر استان‌های بوشهر و گلستان رتبه‌های اول و دوم و تیم‌های دانش‌آموزان دختر فارس و خوزستان مشترکاً رتبه سوم را کسب کردند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس همچنین گفت: در بخش پسران نیز تیم‌های دانش‌آموزان پسر استان‌های البرز و مازندران رتبه‌های اول و دوم و تیم‌های دانش‌آموزان آذربایجان شرقی و خوزستان مشترکاً رتبه سوم را کسب کردند.


انتهای پیام/
 
نظرات بینندگان