کد خبر: ۱۶۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۲

اربعین شهدای حادثه تروریستی حرم شاه‌چراغ انجام شد

مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حمله تروریستی ۲۲ مردادماه به حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) با حضور جمع کثیری از مردم فارس و شیراز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، امام‌جمعه شهر میمند شامگاه پنجشنبه در این مراسم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) برگزار شد، گفت: در دفاع مقدس بیش از ۴۴ کشور تجهیزات و ۱۱ ملیت نیروهای خود را برای کمک به رژیم بعث عراق به این کشور اعزام کرده بودند؛ اما اکنون جنگ بر علیه ایران چهره جدیدی پیدا کرده و دشمن با استفاده از جنگ ترکیبی در تلاش است تا با روش‌های نوین مبارزه سخت، نیمه‌سخت و نرم جامعه ایران را دچار خسران کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس بهزادی اضافه کرد: در شناخت ابعاد حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) باید با استفاده از سواد دینی و رسانه‌ای برنامه دشمن برای گمراهی جامعه را خنثی کرد.

به گفته این مقام مسئول زمانی که دانش و آگاهی در میان جامعه وجود نداشته باشد شاهد تبلیغات دروغین دشمن و نشر این دروغ‌ها در جامعه خواهیم بود؛ ازاین‌رو باید شرایط برای جلوگیری از اشاعه برنامه‌های دشمن در جامعه را از بین برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهزادی اضافه کرد: سواد دینی به معنای این است که مسلمانان باید از معارف و احکام دین آگاه باشند تا دشمن و به‌خصوص داعش نتواند با استفاده از تبلیغات دروغین، جامعه را تحت‌تأثیر قرار بدهد این در حالی است که سواد دینی مشتمل بر نور معرف و نور علم است که موجب خارج‌شدن انسان از تاریکی و حرکت او به سمت روشنایی خواهد شد.

گفتنی است دومین حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در شامگاه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ به وقوع پیوست که در این حمله یک نفر از خادمان و یک نفر از نیروهای امنیت حرم مطهر به شهادت رسیدند و هفت نفر نیز مجروح شدند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان