کد خبر: ۱۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰

هنر فارس در تهران به درستی معرفی شد

استاد تعزیه فارس که با غرفه سنتی در هفته هنر فارس حضور داشت، معتقد است در این هفته سنت‌ها و هنر این استان به درستی به مخاطب منتقل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، علیرضا حیدرپور اظهار داشت: هفته هنر فارس مجالی بود برای معرفی صحیح هنرهای آیینی و سنتی این استان که این مهم این‌بار و با تلاش صورت گرفته به صورت صحیح انجام شد.
وی گفت: با حضور مردم در فرهنگ‌سرای نیاوران همگان می‌توانند ببینند که فارس دارای تاثیرگذاری ویژه‌ای بر هنر است.
این استاد تعزیه ادامه داد: سنت‌هایی مانند نقالی سابقه طولانی در شیراز داشته است که این آیین نیز به صورت صحیحی در زمان پیش آمده معرفی شد.
حیدرپور اضافه کرد: بسیاری از مخاطبان غرفه سنتی که وی مسئولیت آن را بر عهده داشت با حیرت در مورد هنر فارس سؤالاتی می‌پرسیدند و متوجه شدند که برداشت‌های قبلی آنها در این راستا و در مورد هنر و فرهنگ فارس نیازمند تصحیح است.
این استاد تعزیه هفته هنر فارس را یکی از بهترین راه های انتقال مفاهیم هنری دانست و گفت: زمانی که هنر فارس را اینچنین ملموس به نمایش می‌گذاریم، مخاطب نیز درک صحیح‌تری دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: دیار فارس شیفتگانی دارد که هر یک به بهانه‌ای برای شناخت آن تلاش می‌کنند و چه بهتر که این تلاش با حضور در چنین نمایشگاه و هفته‌ای به صورت درست هدایت شود.
حیدرپور خاطرنشان کرد: خوشحالم که گوشه‌ای از فعالیت‌های هنری فارس را در پایتخت به نمایش گذاشته‌ایم.
وی اظهار امیدواری کرد که با استقبال خوبی که از این هفته شده است برنامه‌های دیگری با همین سبک در کشورهای مختلف برای معرفی فارس برگزار شود.
هفته هنر فارس 18 تا 20 مهر ماه جاری در فرهنگ‌سرای نیاوران تهران برپا شد.

نظرات بینندگان