کد خبر: ۱۶۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲

لغو دیدار سپاهان-الاتحاد با ادعای واهی

بازیکنان الاتحاد در بازی با سپاهان وارد میدان نشدند و اقدام به ترک ورزشگاه کردند.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، درحالی‌که قرار بود از ساعت ۱۹:۳۰ مسابقه دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز شود این دیدار با درخواست مقام‌های تیم الاتحاد با نیم ساعت تاخیر مواجه شد. 

پس از گذشت نیم ساعت بازهم بازیکنان الاتحاد وارد میدان نشدند و اقدام به ترک ورزشگاه کردند. 

لغو دیدار سپاهان-الاتحاد با ادعای واهی

برخی مدعی هستند تاخیر و لغو مسابقه به دلیل وجود تندیس شهید سلیمانی در ورزشگاه است که البته بعید به نظر می‌رسید. 

این در شرایطی است که این تیم عربستانی روز گذشته در همین ورزشگاه که تندیس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، تمرین کرده بود و بسیار بعید است که تیم عربستانی بابت چنین موضوعی، این گستاخی را کرده باشد. 

این تندیس بیش از ۴ سال است که در ورزشگاه نقش جهان اصفهان وجود دارد.

واکنش AFC به لغو بازی سپاهان و الاتحاد

دیدار گروه C لیگ قهرمانان آسیا میان سپاهان و الاتحاد که قرار بود امشب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود، به‌خاطر شرایط غیرمنتظره و پیش‌بینی‌نشده لغو شد.

الاتحاد باید ۳-۰ بازنده شود

این در حالی است که نوذر رودنیل کارشناس داوری در این خصوص می‌گوید: در مورد بازی امروز فقط نماینده AFC می‌توانسته بگوید مثلاً زمین یا ورزشگاه شرایط برگزاری مسابقه را ندارد نه اینکه بازیکنان الاتحاد یا مسئولان تیم عربستانی بخواهند موضوعات دیگر را بهانه کنند و بگویند به میدان نمی‌آیند. 

به عقیده این کارشناس داوری، نه‌تنها بازیکنان و مسئولان الاتحاد بلکه حتی نمایندۀ AFC هم حق اظهارنظر در مورد وجود تندیس یک قهرمان ملی را ندارد. 

با توجه به اینکه تیم الاتحاد ورزشگاه را به دلیل واهی ترک کرده این بازی نه تنها ۳ بر صفر باید به سود سپاهان اعلام شود بلکه برای تیم عربستانی هم باید جرایمی در نظر بگیرند.

از طرفی نیز در متن صریح قانون فیفا، درباره نصب شمائل‌‌ها، اشکال، تصاویر، پرچم‌ها و تندیس‌ها در ورزشگاه‌ها به هنگام مسابقات بین‌المللی، هم‌چنین نصب تصاویر رهبران و قهرمانان ملی کشورها مصداق نشان‌های سیاسی منع شده فیفا نیست.

درخواست تیم الاتحاد خارج از عرف ورزشی و برخلاف اصول معمول بود

مدیرعامل سپاهان هم در این‌باره می‌گوید: بیش از ۲.۵ سال است که ورزشگاه نقش جهان مورد تایید نمایندگان فیفا و AFC است و تاکنون با همین شکل و شمایل میزبان ده‌ها بازی بین‌المللی بوده است.

وی افزود: تیم الاتحاد دیروز با همین شرایط و طراحی موجود ورزشگاه تمرین کرده بود و از تیم سپاهان نیز تشکر کرده بودند؛ ما فوری با مستندات خود از الاتحاد به AFC  شکایت می‌کنیم.

آری اینگونه است که گاهی بدخواهان این سرزمین، از تصویر و تندیس قهرمان ملی ایران هم واهمه دارند‌، آن هم قهرمانی که یک جهان از رفتنش در سوگ و ماتم نشستند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان