کد خبر: ۱۶۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
اداره کل هواشناسی فارس هشدار داد؛

کاهش دما و وزش باد در استان

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به کاهش دما، وزش باد و خیزش گردوخاک، در مناطق سردسیر شمالی، مناطق غربی و جنوبی استان فارس از پنجشنبه ۱۳ مهرماه تا یکشنبه ۱۶ همین ماه در استان فارس هشدار داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد: سامانه افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک برای پنجشنبه ۱۳ مهرماه به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی، شهرستان مُهر، لامرد، فراشبند، خنج و قیرو کارزین پیش‌بینی‌شده است.

حقیقت اضافه کرد: اثر مخاطره در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط تابلو های تبلیغاتی و سازه‌های موقت وجود دارد و اطمینان از استحکام سازهای موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌تمام و درختان کهن‌سال و احتیاط در عبور و مرور توصیه می‌شود.

کاهش دما

وی ادامه داد: همچنین در توصیف سامانه دوم که از پنجشنبه ۱۳ مهر تا یکشنبه ۱۶ همین ماه در مناطق سردسیر شمالی پیش‌بینی‌شده است اثر مخاطره همچون خطر سرمازدگی به محصولات کشاورزی به دلیل کاهش دمای شبانه گزارش شده است.

توصیه‌ها هواشناسی فارس

حقیقت گفت: تسریع در برداشت محصولات، انجام آبیاری و افزایش دمای باغ با استفاده از روش‌های مناسب قابل‌دسترس جهت کاهش سرمازدگی، عایق‌بندی و محافظت کندوها در برابر سرما و استفاده از تغذیه مصنوعی، استفاده از کودهای پتاسه و روی، کنترل پوشش گلخانه‌ها، انتقال دام به اماکن سرپوشیده و تخلیه لوله‌های آبیاری توصیه می‌شود.

پیش‌تر اداره کل هواشناسی فارس در اطلاعیه سطح زرد پنجم مهرماه نسبت به خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی به دلیل کاهش دمای شبانه در غرب شهرستان اقلید، دشت نمدان و سده هشدار داده بود.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان