کد خبر: ۱۶۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
استاندار فارس:

شهرداری‌ها اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تسهیل کنند

استاندار فارس با اشاره به اهمیت تسریع اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: شوراها و شهرداری‌های استان فارس با کاهش هزینه‌های صدور پروانهٔ ساخت، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را تسهیل کنند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جمع تعدادی از شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان در شیراز، گفت: شوراها و شهرداری‌های استان فارس با کاهش هزینه‌های صدور پروانه ساخت، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را تسهیل کنند.

وی تصریح کرد: بخش عمده درآمد شهرداری‌ها متکی به درآمدهای حاصل از صدور مجوز و پروانه ساخت‌وساز است و هرچه این کار رونق بیشتری داشته باشد قطعاً درآمد بیشتری هم نصیب شهرداری‌ها خواهد شد.

ایمانیه ادامه داد: شهرداری‌ها اگر با سخت‌گیری و مطالبه رقم‌های سنگین مانع از ساخت‌وساز شوند هیچ درآمدی نخواهند داشت؛ اما اگر شرایط را به‌گونه‌ای تسهیل و فراهم کنند که عده بیشتری از مردم ترغیب به ساخت‌وساز شوند درآمد شهرداری‌ها نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: در برخی شهرهای استان شاهد هستیم که طرح نهضت مسکن به‌سرعت در حال پیشرفت است؛ اما در برخی شهرها هم متقاضیان و شهروندان همچنان گرفتار شورا و شهرداری هستند.

ایمانیه، با اشاره به هدررفت ۴۰ درصد آب آشامیدنی به دلیل فرسودگی لوله‌ها و شبکه انتقال آب، افزود: این در حالی است که ما ۲۰ درصد با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و با حل مشکل فرسودگی شبکه انتقال آب، مشکل کمبود آب نیز حل خواهد شد.

 وی ادامه داد: شرکت آبفا از شوراها یک تقاضا دارد و آن این‌که با افزایش تعرفه آب‌بهای موافقت کنند و درآمدی که از محل این افزایش حاصل می‌شود نیز تحت نظارت شورا، شهرداری و شرکت آبفا صرف بازسازی شبکه‌های آب و فاضلاب همان شهر خواهد شد.

استاندار فارس اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرهای ما مربوط به کمبود آب آشامیدنی است که با گسترش شهرها این مشکلات و کمبودها نیز بیشتر می‌شود و در چنین شرایطی شهرها نمی‌توانند توسعه یابند؛ لذا ضرورت دارد که شوراها و شهرداری‌ها در جهت توسعه شهرها و رفع مشکل آب آشامیدنی شهروندان همکاری و کمک کنند.

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان فارس، گفت: انتظار است که مراکز شهرستان‌ها و شهرهایی که امکان حضور وزرا در آنجا وجود دارد، آمادگی لازم را داشته باشند.
ایمانیه، همچنین از تمام اقشار و گروه‌های مردمی برای حضور در مراسم دیدار مردمی رئیس‌جمهور که بناست در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) برگزار شود، دعوت کرد.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان