کد خبر: ۱۶۱۲۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲

سابقه وقف فارس ۷۰۰سال است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه برکات بسیاری در وقف است و جا دارد از افرادی که در این مورد تلاش می‌کنند تقدیر ویژه‌ای شود، عنوان کرد فارس سابقه ‌ای ۷۰۰ساله در وقف دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،آیت‌الله لطف اله دژکام در همایش یاوران وقف استان فارس با بیان اینکه از طریق وقف یک بیمارستان موقوفه به نام بیمارستان نمازی در شیراز ساخته شد که در تمام دنیا شناخته شده است، افزود: بسیاری از دانشگاه‌ها از موقوفات بهره‌مند می‌شوند و دانشگاه شیراز نیز از این امر مهم مستثنی نیست چنانچه این دانشگاه نیز در عرصه موقوفه بنا شده است؛ بدون شک اگر جوانی در دانشگاه رشد می‌کند و منشأ خدمت برای کشور و خانواده‌اش می‌شود واقف ثواب می‌برد؛ چراکه در این عرصه نقش‌آفرینی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه برکات بسیاری در وقف است و جا دارد از افرادی که در این مورد تلاش می‌کنند تقدیر ویژه‌ای شود، عنوان کرد  فارس سابقه ‌ای ۷۰۰ساله در وقف دارد.

وی افزود: وقف بهترین کاری است که انسان می‌تواند در زمان حیات خود به جا بگذارد همچنین در روایات دین اسلام ذکر شده که بعد از فوت انسان کارنامه اعمال او بسته می‌شود؛ اما ثواب باقیات‌صالحات همانند موقوفات تا زمانی که مردم از آن استفاده می‌کنند در کارنامه اعمال او ثبت می‌شود.

سابقه وقف فارس ۷۰۰سال است

به گزارش شیرازه، در همایش یاوران وقف استان فارس برای تجلیل از واقفان استان و خادمان برتر بقاع متبرکه در حرم مطهر علی‌بن حمزه (ع) برگزار شده بود، از دو وقف جدید به ارزش ۲۳۵ میلیارد ریال در سال جاری رونمایی شد.

 در پایان شش‌دانگ عرصه و اعیان واحد تجاری مسکونی واقع در محله دروازه اصفهان شیراز توسط واقف نیک‌اندیش حاج عبدالله گل واجوئی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال و با نیت تأمین لباس دانش‌آموزی و کمک به تعمیرات و بنای مساجد و مخارج روضه‌خوانی آل عبا به ثبت رسید.

همچنین واقفان سید محمدرضا تقوی و سوسن بهمن‌زاده یک دستگاه آپارتمان در محله گلدشت معالی آباد شیراز به ارزش ۳۵ میلیارد ریال نیز در راستای کمک به پایان‌نامه‌های دکتری در راستای تقویت مناقب حضرت زهرا (س) و کمک به نیازمندان با اولویت معلولیت‌های شدید وقف کردند.


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲
0
ظرفیت وقف، ظرفیت عظیمی است که در شیراز و استان فارس بلا استفاده مانده و لازم است اصحاب رسانه ورود جدی تری در مطالبات داشته باشند