کد خبر: ۱۶۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
مدیرکل امور مالیاتی فارس اعلام کرد:

فرار مالیاتی ۶۷۰ میلیاردریالی توزیع‌کنندگان گوشت قرمز در فارس

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: برای ایجاد شفافیت در این موضوع و مطالبه مالیات واقعی از این اشخاص، در اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم، واحد اجرایی بازرسی مالیاتی این اداره کل، تحقیقات و بازرسی‌های لازم را آغاز کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حمیدرضا محمدابراهیمی مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: به‌منظور تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی مبنی بر افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق شناسایی منابع و پایه‌های جدید مالیاتی بدون فشار مضاعف به واحدهای تولیدی و سایر مالیات‌دهندگان فعلی، شناسایی اشخاص فعال در حوزه فروش گوشت قرمز در شهر شیراز آغاز شد.

وی افزود: با بررسی سوابق مالیاتی اشخاص دارای پرونده مالیاتی و مطابقت فروش‌های تعیین شده در این پرونده‌ها با میزان مصرف سرانه گوشت قرمز، مشخص شد که این ۲ موضوع هیچ‌گونه تناسبی با هم نداشته و تعداد زیادی از اشخاص فعال در حوزه گوشت قرمز بدون پرونده مالیاتی بوده و مالیات تشخیصی برای اشخاص دارای پرونده نیز فاصله بسیار زیادی با حجم فعالیت و فروش آن‌ها دارد.

شناسایی بیش از ۸۰۳ نفر در حوزه گوشت/ بیش از ۷۵ درصد این اشخاص بدون هر گونه پرونده مالیاتی هستند

مدیرکل امور مالیاتی فارس بیان کرد: برای ایجاد شفافیت در این موضوع و مطالبه مالیات واقعی از این اشخاص، در اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم، واحد اجرایی بازرسی مالیاتی این اداره کل، تحقیقات و بازرسی‌های لازم را آغاز کرد.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اطلاعات استخراجی، بیش از ۸۰۳ نفر از افرادی که در حوزه فروش گوشت قرمز فعالیت داشتند، شناسایی شدند که با بررسی سوابق مالیاتی آن‌ها بیش از ۷۵ درصد این اشخاص بدون هر گونه پرونده مالیاتی هستند و از اشخاص دارای پرونده نیز مالیات بسیار پایینی مطالبه شده است.

بر اساس اطلاعات استخراجی توسط بازرسی این اداره کل، مالیات محاسبه شده در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ برای این افراد بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال بوده که شامل ۵۲۰ میلیارد ریال اصل مالیات و ۱۵۰ میلیارد ریال جرائم غیر قابل بخشودگی است که به‌منظور پیشگیری از تضییع حقوق دولت و رعایت عدالت مالیاتی، برای این افراد پرونده مالیاتی تشکیل شده و مطالبه مالیات‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیمای فارس

انتهای پیام/



نظرات بینندگان