کد خبر: ۱۶۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲
به دستور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛

نوید آغاز عملیات اجرایی قطعه هشت آزادراه شیراز- اصفهان

وزیر راه و شهرسازی خواستار آغاز عملیات اجرایی قطعه هشت آزادراه شیراز- اصفهان شد و گفت: نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تتحلیلی خبری«شیرازه»، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه 20 مهرماه در سفر به استان فارس در آئین افتتاح آزادراه شیراز - ‌اصفهان، این پروژه را بزرگترین پروژه عمرانی پس از انقلاب دانست و اظهار کرد: نقش این پروژه در توسعه اقتصادی کشور حائز اهمیت است و باید پشتیبانی‌ها برای تکمیل کریدورهای اصلی تداوم داشته باشد.


وی با بیان اینکه این آزادراه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور بعد از انقلاب است، افزود: فارغ از اثرات حوزه فنی و اثرات مثبت اقتصادی برای استان، نقش این پروژه در توسعه اقتصادی کشور حائز اهمیت است.

بذرپاش با اشاره به تکمیل زنجیره های کریدور کشور، افزود: در توسعه خطوط ریلی رشد قابل تأملی حاصل شده و به موازات تکمیل زنجیره مواصلاتی شمال به جنوب، با افتتاح این قطعه ۲۱۲ کیلومتری، نقطه‌ای در اتصال دریا به دریا از طریق جاده به وجود آمده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به این پروژه سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است، گفت: باید با سرعت و جدیت، عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کنیم که به همین منظور نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام با توجه به تاکید رئیس جمهور در دستور کار قرار دارد و منابع لازم، به پروژه‌های نیمه تمام تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: باید پشتیبانی‌ها برای تکمیل کریدورهای اصلی تداوم داشته باشد و ظرفیت و توان مهندسان ایرانی در راهسازی، در این پروژه نمایان است.

بذرپاش یادآور شد: ۵۰درصد پروژه را وزارت دفاع تقبل و از ظرفیت مهندسی خود استفاده کرده است.

وزیر راه و شهرسازی در خاتمه از رئیس جمهور خواست تا با دستور وی عملیات اجرایی در قطعه هشت آزادراه شیراز- اصفهان نیز آغاز شود.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان