کد خبر: ۱۶۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
گزارش شیرازه از تجمع یهودیان اهل شیراز؛

به نام یهودیت جنایت نکنید

شهروندان یهودی در تجمع اعتراضی خود، یکصدا اعلام کردند که:«ماخواستار آتش بس فوری هستیم»، «حساب یهودیت از صهیونیست جداست»، «به نام یهودیت جنایت نکنید» و هرگونه رفتار جنایتکارانه علیه مردم غزه را محکوم می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، اینجا شیراز است سومین حرم اهل‌بیت(ع) و میزبان حریم امن ولایت، جایی که مردمانش چه مسلمان شیعه و سنی و چه یهودی و یا هر ادیان دیگری با برادری و صلح و انسجام و اتحاد کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، گرچه کیش و آئین‌شان یکی نیست؛ اما ملاک همه آنان برای زیستن انسانیت و آزادگی بر مبنای حقوق بشر است.

 بر همین اساس روز گذشته کلیمیان شهر شیراز همزمان با شهرهای یزد، تهران، کرمانشاه، اصفهان و... در تجمعی اعتراضی گرد هم جمع شدند تا انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی را اعلام کرده و بگویند «حساب یهودیت از صهیونیسم جداست».

همه آنها با تاکید بر فرموده امام خمینی(ره) که گفته بودند: «حساب یهودیت از صهیونیست جداست»، اقدامات بی‌شرمانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بر علیه ملت بی‌گناه غزه را نوعی نقض حقوق بشر دانسته و از مردم دنیا خواستند تا حساب این رژیم کودک‌کش را از آنان جدا کنند و خودشان را در کنار مردم فلسطین و مسلمانان دنیا دانستند.

در این تجمع که از هر رده و سنی شرکت کرده بودند بیانیه‌ای در محکومیت رژیم اشغال‌گر صهیونیست خوانده شد با این مضمون که:

 ما یهودیان ایران همگام با همه یهودیان آزاده‌خواه جهان، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده دولت‌های حامی این رژیم را شریک این جنایت و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین می‌دانیم و رفتارهای این رژیم سفاک را برخلاف آموزه‌های یهودیت و تورات مقدس دانسته و ضمن همدردی با مردم مظلوم و ستم دیده غزه  مدت‌هاست در محاصره رژیم صهیونیستی بوده و از حداقل شرایط لازم برای ادامه زندگی (آب، خوراک و سوخت) محرومند طی هفته‌های اخیر به صورت شبانه روزی د تهاجم و بمباران بی‌رحمانه این رژیم می‌باشند عمیقاً ابراز تاسف می‌نماییم ضمن تجمع در کنیسه‌ها و کلیساهای شهرهای یهودی‌نشین ایران، از جمله شیراز اصفهان، کرمانشاه  یزد، تهران و... نکات زیر را به تمامی دولت‌ها ملت‌ها و مجامع بین‌المللی یادآور می‌شویم؛

۱- ارتکاب جنایت و جرائم جنگی توسط رژیم سفاک صهیونیستی مورد تقبیح تمام ادیان و آزادگان جهان بوده و اقدامات رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر هیچ‌گونه نسبتی با دین یهود و باورهای یهودیت نداشته و ندارد.

۲- حمایت دولت‌های استعماری از رژیم صهیونیستی ضمن مفتضح ساختن آن‌ها نزد ملت‌ها، آن‌ها را نیز شریک جرم رژیم صهیونیستی ساخته و مسئولیت این جنایات و کشتار افراد بی دفاع را به عهده آنها محول می‌سازد.

۳- سکوت و انفعال دولت‌ها و سازمان‌های بین المللی و مجامع حقوق بشر در قبال جنایات صورت گرفته از طرف رژیم صهیونیستی، مصداق بارز شناسایی وضعیت موجود بوده و مسئولیت بین‌المللی دولت و سازمان‌های منفعل را به همراه دارد.

۴- ما خواستار آتش‌بس فوری و توقف جنایات رژیم صهیونیستی اعم از قتل عام کودکان، زنان و هدف قرار گرفتن افراد و اماکن غیرنظامی و اماکن مقدس می‌باشیم و درخواست رفع فوری محاصره غزه جهت ارسال دارو، غذا و سوخت و... و امدادرسانی به ساکنین دردمند این منطقه را داریم.

به امید برقراری صلح، آرامش و امنیت و عدل و انصاف در کل جهان.

در حاشیه این تجمع به سراغ چند تن از شرکت‌کنندگان کلیمی شیراز رفتیم تا واکنش‌شان را نسبت به کشتار وحشیانه مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی جویا شویم.

پویان قیام یک یهودی ایرانی و ساکن شیراز امروز در حاشیه تجمع ضد صهیونیستی که در کنیسه ربیع‌‌زاده شیراز برگزار شد، با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها عنوان کرد: متاسفانه وقایعی که سالها و به ویژه در چند روز اخیر شاهد آن هستیم دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

وی گفت: رژیم غاصب و اشغال‌گر صهیونیستی رفتار بی‌شرمانه‌ای را انجام داده که دل همه آزرده شده، اما به فرموده امام راحل(ره) که فرمودند؛ حساب یهود از صهیونیست جداست امروز ما اینجا جمع شدیم تا مانند تمام یهودیان دنیا و ایران بگوئیم واقعا حساب یهود را باید از صهیونیست‌ها جدا دانست.

این شهروند یهودی در پایان اظهار کرد: بنده و دیگر کلیمیان شهر شیراز هم این اقدام بی‌شرفانه را محکوم کرده و از خداوند می‌خواهیم تا هر چه زودتر صلح و آرامش به مردم فلسطین بازگردد.

امیر دوستان عضو هیئت مدیره انجمن کلیمیان شیراز هم ضمن اینکه خود را ابتدا یک ایرانی و سپس یهودی دانست عنوان کرد: خشم، بغض، غضب، ناراحتی و تاسف، مجموع احساساتی است که نسبت به  جنایات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی دارم، چرا که هر پیرو ادیان توحیدی و هر انسانی که در دامان یک مادر پرورش یافته باشد، قطع به یقین قتل، کشتار و خشونت را نمی‌پذیرد و این به آن معناست که هر انسانی چنین رفتاری را برنمی‌تابد.

این یهودی که خود را وکیل انجمن کلیمیان شیراز هم معرفی کرد، معتقد است که بر اساس آموزه‌های تورات مقدس که گفته «هم‌نوعت را همانند خودت دوست بدار»، ما نیز هم‌نوعمان را دوست داشته و ظلم به آنها را تحمل نخواهیم کرد.

وی در ادامه مجدد به بخشی از کتاب مقدس یهودیان(تورات) اشاره کرد که خداوند به بنی‌اسرائیل گفته است: «اگر غریبی در میان شما بود با نیکی با او رفتار کنید» .

دوستان تصریح کرد: بر همین اساس و آموزه‌های دینی، یهودیت به عنوان یک شریعت و مذهب هرگونه، خشم، غصب، کشتار و خون‌ریزی را محکوم کرده و طی سالیان گذشته هم این مخالفت را اعلام کرده است.

این شرکت کننده یهودی در پایان اظهار کرد: هدف اصلی ما از تجمع ضد صهیونیستی این است که مانع شویم از اقدامات افرادی که دانسته و از روی غرض یا نادانسته یهودیت را با اقدامات رژیم صهیونیستی آمیخته می‌کنند و این امر باعث می‌شود که رژیم غاصب مظلوم‌نمایی کند و ماجرا را به‌گونه دیگری جلوه دهد که مشکل بر سر مذهب است در حالی که ما اعلام می‌کنیم اصلا مسئله مذهب نیست بلکه خواست آنان اشغال‌گری، و کشتار و جنایت است.

امیرعلا سالاری رئیس انجمن کلیمیان شیراز هم در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: کلیمیان شهر شیراز هم در کنیسه ربیع،زاده گرد هم جمع شدیم تا انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام کرده و به هم‌نوعان خود در فلسطین این پیام را می‌دهیم که با آنان هم‌درد هستیم و هر گونه کشتار زنان، کودکان و افراد بی‌گناه را محکوم می‌کنیم.

سالاری ادامه داد: جدای از جنگ حتی اگر بر حق هم باشد، کشتار کودکان و زنان و بیماران در بیمارستان‌ها فجیع‌ترین اقدام است و ما در همین جا برائت خود را از صهیونیست اعلام کرده و خواستار اتش‌بس فوری در غزه هستیم.

رئیس انجمن کلیمیان شیراز در پایان خطاب به رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد: با نام یهودیت جنایت نکنید.

کلام آخر اینکه:

شهروندان یهودی در این اقدام یکصدا اعلام کردند که:«ماخواستار آتش بس فوری هستیم»، «حساب یهودیت از صهیونیست جداست»، «به نام یهودیت جنایت نکنید» و «ما هرگونه رفتار جنایتکارانه علیه مردم غزه را محکوم می‌کنیم».

انتهای پیام224224



نظرات بینندگان