کد خبر: ۱۶۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس:

تعرفه‌های جدید بدون تغییر، همراه با اصلاح دامنه مصرف است

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: بر اساس مصوبه دولت، تعرفه گاز در سال ۱۴۰۲، بدون تغییر نسبت به سال قبل و صرفاً با اصلاح دامنه پلکان مصرف گاز همراه بوده است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز استان فارس، علی‌اکبر میدان‌شاهی، مدیرعامل این شرکت، با اعلام این خبر که تعرفه‌های جدید بدون تغییر، همراه با اصلاح دامنه مصرف است، عنوان کرد: بر اساس جزء یک‌بند «ز» و بند «ل» تبصره ۱۵ قانون بودجه، وزارت نفت و شرکت ملی گاز موظف به بررسی و ارزیابی مجدد الگوی مصرف و تعرفه‌های گاز برای پلکان‌های مختلف شده بودند که پیامد آن، اصلاح فاصله دامنه مصرف هر پله است که در تعرفه قدیم ۷۵ مترمکعب بوده؛ ولی در تعرفه جدید این عدد به ۱۰۰ مترمکعب تغییریافته است. 

وی با تأکید بر درنظرگرفتن پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان گاز توضیح داد: بنا بر مصوبه جدید، برخی از مشترکین چنانچه بین ۱۰ تا ۳۵ درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل صرفه‌جویی کنند، نه‌تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به‌عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در ادامه تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه شورای‌عالی امنیت ملی، گاز بهای مشترکینی که در بازه زمانی ۱۵ دی‌ماه تا ۱۵ بهمن‌ماه حداکثر ۷۰ درصد مصرف پله سوم اقلیم مربوطه را داشته باشند به‌صورت ۱۰۰ درصد رایگان محاسبه خواهد شد.

این مقام مسئول، با بیان این‌که قریب به ۷۰ درصد مشترکان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، گفت: تعداد مشترکان بسیار پرمصرف که بیش از ۳ برابر الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، تنها کمتر از ۱.۳ درصد مشترکان را شامل می‌شود. 

تعرفه‌های جدید بدون تغییر و همراه با اصلاح دامنه مصرف است

بر اساس آئین‌نامه جدید تعرفه‌های گاز، مشترکین غیر خانگی با ظرفیت ۵۰۰۰ مکعب در ساعت و بیشتر درصورتی‌که در دوره سرد سال حداقل در ۵ روز متوالی مصارف خود را نسبت به روزهای گذشته خود حداقل ۳۰ درصد کاهش دهند متناسب با حجم گاز صرفه‌جویی شده مشمول ۱۰ درصد بخشودگی گاز بهای دوره خواهند شد.

برای اطلاع از تعرفه‌های گازی‌های جدید به سایت شرکت گاز استان فارس (https://nigc-fars.ir) مراجعه نمایید.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان