کد خبر: ۱۶۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
فرماندار شهرستان شیراز خبر داد:

تأیید صلاحیت ۳۵۷ داوطلب برای انتخابات مجلس در شیراز و زرقان

فرماندار شهرستان شیراز گفت: صلاحیت ۳۵۷ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های شیراز و زرقان تأیید شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، لطف‌الله شیبانی فرماندار شیراز امروز ۲۰ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: ثبت‌نام ۵۳۱ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان قطعی شده بود که با بررسی‌های صورت‌گرفته در هیئت اجرایی انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیراز و زرقان صلاحیت ۳۵۷ داوطلب تأیید شد.

فرماندار شیراز ادامه داد: پس از بررسی هیئت اجرایی انتخابات شهرستان شیراز ۹۸ نفر از داوطلبین صلاحیتشان تأیید نشد و چهار نفر نیز انصراف دادند.

وی اضافه کرد: صلاحیت ۷۲ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان نیز احراز نشده است.

وی ادامه داد: بررسی صلاحیت این ثبت‌نام‌کنندگان از چهارم آبان‌ماه جاری آغاز و به مدت ۱۵ روز تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲ در هیئت اجرایی انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان شیراز و زرقان انجام شد.

فرماندار شیراز با بیان اینکه موضوع گواهی پنج سال سابقه کار اجرایی، پژوهشی، آموزشی، و قضایی ازجمله موارد موردنیاز ثبت‌نام و تأیید صلاحیت این دوره انتخابات برای داوطلبین بوده است، افزود: بسیاری از داوطلبین این گواهی را در مستندات خود نداشتند و همین مسئله موجب عدم احراز صلاحیت این افراد شد.

وی اظهار کرد: پیامکی حاوی عدم احراز یا تأیید صلاحیت افراد روز گذشته به داوطلبین ارسال شده که حاوی لینک و نحوه اعتراض است که آنها می‌توانند ظرف مدت چهار روز از زمان ابلاغ اعتراض خود را حضوری یا غیرحضوری ثبت کرده تا در هیئت نظارت انتخابات استان فارس مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

شیبانی تأکید کرد: صلاحیت چهار نماینده فعلی مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و اغلب چهره‌های سیاسی وابسته به طیف‌های اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی تأیید شده است.

فرماندار شیراز با تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات پرشور و سالم گفت: بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات بر اساس استعلام از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات، فراجا، قوه قضائیه و ثبت‌احوال انجام شده است.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان