کد خبر: ۱۶۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

دستگاه‌های مختلف در اجرای قانون جوانی جمعیت همکاری داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خواستار همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای متولی در خصوص مباحث فرزندآوری، جوانی جمعیت و فرهنگ نام و نام‌گزینی با بهره‌گیری از آمار و داده‌های ثبت‌احوال شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در دیدار با مدیرکل ثبت‌احوال استان فارس به بیان اهمیت کار اداره ثبت‌احوال پرداخت و گفت: اداره ثبت‌احوال یکی از مهم‌ترین ادارات در بین دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه تعیین هویت به‌عنوان یک مؤلفه اساسی در مسائل اجتماعی مطرح است، افزود: ارائه آمار مبنایی برای برنامه‌ریزی‌های کلان در سطح ملی و استانی بوده و تسهیل در ارائه خدمات الکترونیک توسط سازمان ثبت‌احوال کشور اتفاق مبارکی است که باعث می‌شود امور سجلی و احراز هویت مردم به‌خوبی پیشرفت داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: تحولات الکترونیکی و مکانیزه‌شدن ثبت‌احوال در راستای خدمت‌رسانی به مردم منشأ خیر و تحسین‌برانگیز بوده است و از این رهگذر می‌توان افق روشنی را برای نظام هویتی و سازمان ثبت‌احوال ترسیم کرد.

آیت‌الله دژکام خواستار همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای متولی در خصوص مباحث فرزندآوری، جوانی جمعیت و فرهنگ نام و نام‌گزینی با بهره‌گیری از آمار و داده‌های ثبت‌احوال شد.

سیدعباسی هاشمی، مدیرکل ثبت‌احوال فارس نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، پایگاه اطلاعات هویتی و جمعیتی سازمان ثبت‌احوال را از جامع‌ترین بانک‌های اطلاعاتی کشور دانست و تأثیر آمارها و داده‌های به‌روز ثبت‌احوال در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دولت و رشد و توسعه فناوری اطلاعات در بهبود روند ارائه خدمات هویتی به مردم و مراجعین دستگاه‌های خدمت‌رسان را تشریح کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان