کد خبر: ۱۶۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
ترافیک سنگین گلوگاه گویم؛

مسیری که نفس‌های رانندگان را به شماره انداخته است

ترافیک سنگینی که به یمن وجود آزادراه شیراز - اصفهان در گلوگاه گویم؛ یعنی ورودی شهر شیراز به سپیدان ایجاد شده باعث گردیده اعتراض بسیاری در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیستم مهرماه امسال بود که هم‌زمان با دومین سفر رئیس‌جمهور کشورمان به فارس ۶ قطعه از آزادراه شیراز اصفهان به بهره‌برداری رسید. آزادراهی که به طول ۲۱۲ کیلومتر به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه کشور پهنه تاریخ و ادب را به دیار فرهنگ و هنر متصل کرده و به گفته کارشناسان موجب کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت در کشور می‌شود بااین‌حال این مسیر راهبردی و پر تردد با برخی کمبودها همراه است که تردد را برای رانندگان و اهالی استان فارس و به‌ویژه شهر شیراز دشوارتر نموده است.

 یکی از این مشکلات ترافیک سنگینی است که به یمن وجود این آزادراه در گلوگاه گویم؛ یعنی ورودی شهر گویم به سپیدان ایجاد شده و باعث گردیده اعتراض بسیاری در پی داشته باشد.
 
 اگر چه این طرح تازه افتتاح شده با کمبودهای بسیاری مواجه است؛ اما مسئولان و متولیان این طرح می‌گویند این آزادراه زمینه اقتصادی خوبی را در حوزه گردشگری و... برای مردم استان فارس، اصفهان و سایر کشور به دنبال دارد.
 

 ترافیک سنگین شیراز گویم در مسیر آزادراه شیراز اصفهان یکی از عمده‌ترین مشکلاتی است که این طرح برای شهروندان شیراز و رانندگانی که قصد سفر به سپیدان دارند ایجاد کرده است و این ترافیک به گفته رانندگان در تمام ایام هفته به‌خصوص روزهای تعطیل نفس‌های شهروندان را به شماره انداخته و همانند سدی بزرگ بر سر راه اهالی استان فارس است.
 
 محمدیان مدیرعامل ساخت آزادراه شیراز اصفهان در خصوص ترافیک سنگین ناشی از این طرح که در گویم ایجاد شده پیش از این و در گفتگو با خبرنگار یکی از رسانه‌ها، گفت: مسیر را باید شهرداری شیراز تکمیل و راه‌اندازی کند.
 
 راه‌اندازی‌نشدن قطعه هفت هم ترافیک را دوچندان کرده و خطر تصادفات را افزایش داده که محمدیان در این باره عنوان کرد که در تلاش هستیم قطعه هفت تا پایان امسال راه‌اندازی شود.

ترافیک گویم گره کوری که بر تردد اهالی شیراز زده شده

 
 محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در گفتگوی تلویزیونی در خصوص مشکلات ترافیکی گویم و گره کوری که بر تردد اهالی شیراز زده شده عنوان کرد: شهرداری شیراز در این راستا سه اقدام اصلی را در دستور کار قرار داده و مسیرهایی که موازی با محور شیراز سپیدان بوده را اجرا کردیم و سه کیلومتر از خیابان جمهوری که در حال حاضر مسیر خروج شیراز به سپیدان و در مسیر آزادراه است را در حال اجرا هستیم؛ همچنین شروع به احداث زیرگذر گویم کردیم که یکی از پروژه‌های بزرگ استان و شیراز است عملیات عمرانی به‌سرعت در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی پروژه بیش از ۴۰ درصد است که امیدواریم هر چه سریع‌تر اجرا شود.

مسیر پر ترافیکی که جایگزین ندارد


 وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسیر جایگزینی برای گویم به سپیدان تعریف شده و همچنان تا پایان طرح باید شاهد ترافیک سنگین این مسیر باشیم؟ گفت: در حال حاضر نه چنین مسیری تعریف نشده و همچنان مشکل وجود دارد؛ اما با اتمام زیرگذر مرتفع خواهد شد؛ ولی این قول را به شهروندان می‌دهیم که قسمت‌هایی از مسیر که به‌صورت کارگاه است را آزادکرده تا تردد راحت‌تر انجام شود.
 
 امین با بیان اینکه گلوگاه شیراز اصفهان تنها مسیر اتصال شیراز به سپیدان است، گفت: تلاش شهرداری بر این است که هر چه سریع‌تر پروژه تمام شده تا ترافیک کاهش یابد معاون فنی شهرداری شیراز اعلام کرد پروژه مذکور تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت .

کلام آخر اینکه:

حال تصور کنید که تمام یا بخش زیادی از بار ترافیک مسیر فعلی اصفهان به شیراز به این آزادراه منتقل شده و این ترافیک در محل اشاره شده(گلوگاه گویم)به مسیر شیراز به سپیدان رسیده و به سمت شیراز سرازیر شود! در این زمان است که مردم، معنی واقعی کلمه مصیبت و گرفتاری در ترافیک بی‌سابقه را تجربه خواهند کرد و تفریح آخر هفته اهالی استان نیز با طعم تلخ ترافیک همراه خواهد بود.

 انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان