کد خبر: ۱۶۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

برگزاری ۱۴۴ برنامه مسجد محوری تاکنون در شیراز

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: تلاش داریم در برنامه دوشنبه‌های مسجد محوری با حضور در مساجد بخشی از برنامه را به گفتگو با دانش‌آموزان بپردازیم و به خواسته‌های آنان توجه کنیم که این موجب دلبستگی بیشترشان به مسجد خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اظهار کرد: در راستای برگزاری دوشنبه‌های مسجد محوری و به برکت حضور دانش‌آموزان در این مکان‌های مقدس، بسیاری از مشکلات مدارس رصد و حل می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس تصریح کرد: روز چهارشنبه همین هفته استان فارس میزبان شهدای گمنام خواهد بود؛ لذا دانش‌آموزان در آیین تشییع این شهدا مشارکت فعال خواهند کرد.

عسکری ادامه داد: دانش‌آموزان ارتباط خود را با مساجد قطع نکنند و همسالان خود را نیز به اقامه نماز و حضور در مساجد ترغیب کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس خاطرنشان کرد: در برنامه دوشنبه‌های مسجد محوری، دانش‌آموزان در مساجد ضمن اقامه نماز و فراگیری احکام، اجرای برنامه‌های فرهنگی را بر عهده دارند.

برگزاری ۱۴۴ برنامه مسجد محوری تاکنون در شیراز
وی ادامه داد: برنامه دوشنبه‌های مسجد محوری که با محوریت دانش‌آموزان برگزار می‌شود، بستر حضور دانش‌آموزان در این مکان مقدس را فراهم می‌کند.

عسکری گفت: در خصوص این برنامه با کانون‌های فرهنگی مساجد و حوزه‌های علمیه ارتباط خوبی داریم و قرار است این ارتباط مستمر باشد تا برنامه منسجمی را در قالب دوشنبه‌های مسجد محوری داشته باشیم البته خانواده با حضور در مساجد نقش مهمی در برگزاری این برنامه دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ادامه داد: بسیاری از مشکلات از سوی دانش‌آموزان در مساجد مطرح و در دستور کار ما قرار می‌گیرد؛ لذا در هر مسجد بخشی از خواسته‌های دانش‌آموزان را برآورده می‌کنیم و این موجب دلبستگی بیشتر دانش‌آموزان به مسجد خواهد شد.

عسکری عنوان کرد: احداث یک زمین چمن مدرسه‌ای کمتر از دو هفته دیگر، اهدای یک دستگاه تکثیر و یک سیستم صوتی به مدرسه‌ای که دانش‌آموزانش امشب در مسجد احمد بن موسی علیه‌السلام حضور دارند از جمله برکات این برنامه دوشنبه‌های مسجد محوری به شمار می‌آید.

شایان‌ذکر است: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون ۱۴۴ برنامه دوشنبه‌های مسجد محوری توسط مدیرکل و اعضای شورای معاونین در سطح مساجد شهر شیراز و همچنین صدها برنامه دیگر در سطح استان توسط مدیران ادارات آموزش‌وپرورش سراسر استان برگزار که در این جلسات دانش‌آموزان به همراه والدین خود حضور پرشوری را در مساجد محله داشته‌اند و بی‌واسطه مشکلات مدارس خود را با مسئولین آموزش‌وپرورش و سایر متولیان تعلیم‌وتربیت مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان