کد خبر: ۱۶۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه شیراز:

دانشجویان گل سرسبد جوانان هر کشوری هستند

رئیس دانشگاه شیراز گفت: جوانان سرمایه‌های اصلی کشور به‌حساب آمده و قطعاً دانشجویان گل سرسبد جوانان هر کشوری هستند و خواهند بود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، آئین گرامیداشت روز دانشجو ویژه دانشگاهیان استان فارس، امروز ۱۶ آذرماه در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد. 
مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه در همه جوامع، جوانان سرمایه‌های اصلی کشور به‌حساب آمده و قطعاً دانشجویان گل سرسبد جوانان هر کشوری هستند و خواهند بود، اضافه کرد: کسانی که وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، از بهره هوشی بالاتری برخوردارند و قطعاً آنها از نظر فکر و ذهن نسبت به دیگران برتری دارند. 

وی تصریح کرد: امروز دانشجویان ما دغدغه و نگرانی‌هایی دارند که عموماً ناشی از معضلات مختلف همچون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روحی روانی بوده که در جامعه وجود دارد.

دانشجویان گل سرسبد جوانان هر کشوری هستند

مؤذنی افزود: بعضی‌ها در برابر مشکلات، ناامیدی را پیشه می‌کنند و بعضی‌ها بی‌تفاوت عبور می‌کنند همچنین متأسفانه بعضی‌ها از کشور خارج می‌شوند. 

وی ادامه داد: خروج نخبگان از کشور، یک نوع بردگی مدرن را برای کشورهای بیگانه رقم می‌زند. 
همچنین رئیس دانشگاه شیراز اضافه کرد: امروز بردگی مدرن به این معنی است که فکر و ذهن و استعداد جوانان کشورهای دیگر را به خدمت می‌گیرند و در راستای اهداف خود به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: خروجی این تفکرات، ظلم و تعدی به حق دیگران است، کمااینکه کشورهای پیشرفته اروپا و آمریکا، غاصبینی بودند که کشورهای دیگر را تاراج کرده‌اند و از آنها بهره‌برداری کرده‌اند. 

مؤذنی با بیان اینکه خروج دانشجویان نیز در راستای اهداف آن کشورهاست، افزود: اما گروه دیگری هستند که واکنش متفاوتی دارند و بیان می‌کنند که می‌توانیم با کمک یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم. 

وی گفت: ما در این کشور ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری داریم که اگر به آن توجه شود، جایی برای نگرانی نیست.

دانشجویان گل سرسبد جوانان هر کشوری هستند

مؤذنی با بیان اینکه استفاده دانشجویان از این ظرفیت‌ها، نیازمند برخورداری از مدیران دانا، توانا و مؤمن است و هر یک از دانشجویان می‌توانند یکی از این مدیران باشند، تصریح کرد: به امید اینکه جوانان ما از دوره دانشجویی خود به نحو بسیار خوب استفاده کنند تا به آن چیزی که یک مدیر توانمند نیاز دارد، در همین دوره دانشجویی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، دانشجو ، شیرازه
نظرات بینندگان