کد خبر: ۱۶۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲
فیلم؛

گمنام که نه! مشهورترینید شما

با آمدن پیکر هر شهید از مناطق عملیاتی، به‌راستی که شهرهایمان جان می‌گیرند و عطر و بوی خوششان بر جان و بر دل‌هایمان می‌نشیند و ما را به سمت‌وسوی خدای خوب مهربانی‌ها رهنمون می‌سازد.
 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،گاه به گاهی اعلام می‌شود پیکرهای پاک و مطهر شهدای گمنام تفحص شده از مناطق عملیاتی دوران تابناک دفاع مقدس که بیشتر استخوانی و پلاکی و لباس و پوتینی‌اند در جای، جای ایران اسلامی تشییع و هر یک از آنان میهمان شهر و دیار یا اداره و ارگانی در سراسر وطن عزیزمان می‌گردند. 

این اعلان‌های گاه به گاهی تشییع پیکرهای شهدای گمنام که مشهورترین خلق خدایند چونان تزریق خونی جدید بر پیکر نیمه‌جان جامعه ماست تا با تشییع و برگزاری آئین‌های استقبال و بدرقه و تکریم مقام شهدا، همگان بیمه و از هر گزندی مصون و محفوظ بمانند. 

شهدای گمنام به‌ظاهر گمنام‌اند اما همه ایشان از آشنایان این ملت‌اند و نقطه‌به‌نقطه خاک پر از گوهر وطن جایگاه و مأوای آنان است.

 تداوم برنامه‌های تشییع شهدای گمنام در کشور عزیزمان ایران به ما این نکته را رهنمون می‌سازد که درب شهادت تاقیام‌قیامت باز است و رویارویی مؤمنان با کافران هماره ادامه دارد.

 نسل جوان امروز و فردای ما باید بداند که این کشور برای بودن و ماندنش و حفظ میراث کهن و تاریخ و تمدن و فرهنگ غنی و دیرپایش چه خون‌ها داده و چه محرومیت‌ها و تحریم‌ها و تهدیدها که ندیده است. 

وجود مقبره نورانی هر شهید گمنام در هر منطقه از ایران اسلامی موجب بقا و استقرار حاکمیت عشق و ایثار در پهن‌دشت وطن و مایه عزت و افتخار و سربلندی و سرافرازی همه ما ایرانیان است. تشییع شهدای گمنام آثار و برکات مثبت و فراوانی بر ذهن و روح ایرانیان دارد.

با آمدن پیکر هر شهید از مناطق عملیاتی، به‌راستی که شهرهایمان جان می‌گیرند و عطر و بوی خوششان بر جان و بر دل‌هایمان می‌نشیند و ما را به سمت‌وسوی خدای خوب مهربانی‌ها رهنمون می‌سازد. 

آری این شهدای جاوید نام مفقودالاثر و مفقودالجسد و شهدای گمنامی که با تلاش مجاهدان راه خدا نشانی از آنها یافت می‌شود و گاه به گاهی بر دوش و بر دستان من و شما قرار می‌گیرند، خود را شافی دنیا و آخرتمان قرار می‌دهند و مانع از بروز خطا و گناه در اجتماعات پیرامونی‌مان می‌شوند.

 رواست که بر روح و روان آنان درود و سلام بفرستیم و از جانب پروردگارمان شفاعتشان را طلب کرده و دعای خیر عموم شهیدان که حقیقتاً امامزادگان عشق‌اند را در کار و زندگی دنیایمان طلب کرده و از پیشگاهشان رفع مشکلات و برآورده‌شدن حاجات مؤمنین را مسئلت نماییم چرا که برابر آیات و روایات مختلف مقام شهید افضل و برتر از مقام همه مقربان الهی حتی پیامبران و امامان و فرشتگان درگاه اوست.

روح و روانشان شاد و یاد و نامشان در گستره زمین‌وزمان جاودانه باد.

شما مخاطبان همیشه همراه شیرازه، را به مشاهده گوشه‌ای از مراسم امروز ۲۶ آذرماه دعوت می‌کنیم.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان