کد خبر: ۱۶۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۳ دی ۱۴۰۲
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس مطرح کرد:

آمادگی استان فارس برای گسترش روابط با چین

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در دیدار با یک هیئت چینی گفت: استان فارس میراث‌دار گذشتگان است و اکنون تلاش خواهیم کرد روابط خود را با کشورهای دوست خود از جمله جمهوری چین جهت توسعه منافع مشترک افزایش دهیم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌المل استانداری فارس، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در دیدار با قائم‌مقام وزیر فرهنگ و گردشگری چین با اشاره به تجربیات ارزشمند وی در مدیریت شهری و فرمانداری و نقش‌های مهم وی در دولت چین، ابراز امیدواری کرد این دیدار منجر به توسعه روابط شود.
 
همکاری در حوزه معادن سنگ، انعقاد تفاهم‌نامه میان دفاتر خدمات مسافرتی شیراز و چین و مرکزیت توزیع تورها از کشور چین در فارس، ایجاد مرکز صادرات مشترک صنایع‌دستی چین و شیراز از جمله مواردی بود که فرخ زاده به آن‌ها اشاره کرد.
 
معاون استاندار فارس با بیان اینکه فارس تنها استان ایران است که دارای سه فرودگاه بین‌المللی است، خواستار ایجاد خط مستقیم هوایی از یکی از شهرهای چین به فارس شد و از تسهیل در صدور روادید فرودگاهی خبر داد.
 
آمادگی استان فارس برای گسترش روابط با چین

برگزاری هفته‌های فرهنگی بین شیراز و چین برای افزایش تبادلات فرهنگی یکی دیگر از مواردی بود که فرخ زاده به آن اشاره کرد و مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت.
 
قائم‌مقام وزیر فرهنگ و گردشگری چین نیز در این نشست که با حضور مدیرکل امور موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی کشور و نمایندگان وزارت خارجه برگزار شد با اشاره به چند رویداد ملی چین که برخی از آن‌ها بین ایران و چین مشترک است، این رویدادها را برای برگزاری هفته فرهنگی مناسب دانست.
 
 "لی چون" با تشکر از میهمان‌نوازی ویژه شیرازی‌ها گفت: از دیدن جاذبه‌های گردشگری زیبای شیراز تحت‌تأثیر قرار گرفتم و دوست ندارم از شیراز بروم.
 
وی تأکید کرد برای همکاری در زمینه گردشگری ظرفیت بالایی داریم و همکاری با شرکت ملی توسعه سنگ‌های صنعتی چین و بزرگ‌ترین شرکت ساخت‌وساز چین، گسترش همکاری‌ها را در حوزه میراث‌فرهنگی به‌ویژه میراث ناملموس با اداره کل میراث ناملموس چین خواستار شد.
 
آمادگی استان فارس برای گسترش روابط با چین

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و گردشگری چین با اشاره به دفتر سازمان جهانی گردشگری در چین از مسئولین استان فارس خواست نماینده‌ای از این استان برای ارتباط با این سازمان برای توسعه همکاری‌ها معرفی کنند تا انجمن‌ها و صنوف گردشگری فارس، نقش‌های بیشتری در این سازمان داشته باشند. 
 
وی با بیان اینکه رئیس فرهنگستان میراث‌فرهنگی چین که معتبرترین سازمان در زمینه حفاظت از میراث‌فرهنگی است در این سفر حضور دارد، همکاری بیشتر در زمینه حفاظت و توسعه اقتصاد گردشگری بین شیراز و چین را خواستار شد و تأکید کرد: می‌توانیم در زمینه‌های باستانی و مرمت میراث، پروژه‌های مشترک داشته باشیم.
 
"لی چون" اشاره‌ای هم به فنّاوری نظارت و سنجش ماهواره‌ای چین از سایت‌های تاریخی برای جلوگیری از وقوع فجایع طبیعی و... داشت که می‌تواند تا عمق قابل‌توجهی در زمین، پیش‌بینی داشته باشد و چین آمادگی دارد این تکنولوژی را در اختیار فارس قرار دهد.
 
ثبت پروژه‌های مشترک در زمینه حفاظت از میراث در اتحادیه میراث‌فرهنگی آسیا که چین و ایران مؤسس و عضو اصلی آن هستند و دبیرخانه این اتحادیه در چین قرار دارد از دیگر پیشنهادها طرف چینی بود.
 
وی تأکید کرد بنیادی در چین برای تامین منابع مالی حفاظت از میراث‌فرهنگی به وجود آوردیم که ایران بیش از ۲۰ پروژه در این چهارچوب ثبت کرده است و مایلیم پروژه‌های بیشتری از استان فارس در اینجا داشته باشیم.
 
وی در ادامه تأکید کرد: دوستی بین ما باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.
 
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین در پایان با اشاره به عمل‌گرا بودن قائم‌مقام وزیر فرهنگ و گردشگری چین این دیدار را یکی از بهترین دیدارهای حوزه بین‌الملل عنوان و ابراز امیدواری کرد این نشست منجر به توسعه همکاری‌ها بین فارس و چین شود.
 
آمادگی استان فارس برای گسترش روابط با چین

دعوت از سرمایه‌گذاران چینی در حوزه توسعه تأسیسات گردشگری و ایجاد مراکز ورزش‌های هیجانی مورد دیگری بود که فرخ زاده به آن پرداخت و در همین راستا قائم‌مقام وزیر چین اعلام داشت آمادگی داریم برای گسترش روابط با فارس یکی از استان‌های چین که در زمینه اقتصادی رتبه دوم چین را دارد با استان فارس پیمان همکاری ببندد.
 
وی تأکید کرد پیشنهادم استان «شندم» است که از لحاظ اقلیم آب‌وهوایی مانند شیراز است و جمعیتی بالغ بر صد میلیون نفر دارد که رتبه سوم اقتصاد چین را داراست و بعدازاین جلسه این موضوع را از طریق بخش فرهنگی سفارت و بخش بین‌الملل چین، پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
 
 
 

نظرات بینندگان