کد خبر: ۱۶۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۷ دی ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای باهنر شیراز:

نیروی انسانی مهم‌ترین و اصلی‌ترین بعد فضای مجازی‌ست

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز، گفت: اگر بخواهیم حال و آینده خود را در فضای مجازی مدیریت و حفظ کنیم باید قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را در ابعاد مختلف توسعه دهیم و یکی از ابعاد و زمینه‌های مهمی که جای کار بسیار دارد، توسعه و پرورش قابلیت‌های سرمایه انسانی است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، جعفر ترک‌زاده رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز در حاشیه پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان فارس که در شیراز در حال برگزاری است، اظهار کرد: اهمیت چنین رویدادهایی برمی‌گردد به اهمیت فضای مجازی، چون این فضا اگر چه نامش مجازی است؛ اما واقعیت عینی زندگی امروز ماست و این نقش و تاثیرگذاری روز به روز بیشتر مشهود می‌شود و در عرصه‌های مختلف رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه در چنین فضای رو به گسترشی اگر بخواهیم حال و آینده خود را مدیریت و حفظ کنیم باید در عرصه فضای مجازی قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را در ابعاد مختلف توسعه دهیم، اظهارکرد: یکی از ابعاد و زمینه‌های مهمی که جای کار بسیار دارد و امروز هم در این رویداد شاهد آن هستیم، توسعه و پرورش قابلیت‌های سرمایه انسانی است.
ترک‌زاده با اشاره به اینکه فضای مجازی از وجه فنی به خودی خود یک عرصه تعامل یا ابزار است، عنوان کرد: آن کسی یا چیزی که می‌تواند به این فضا روح و جان ببخشد و در راستای اهداف و ارزش‌ها و مطلوبیت‌ها قرار دهد، نیروی انسانی است که توانمندهای خود را در این فضا به کار می‌گیرند.
این مقام مسئول در دانشگاه فنی تاکید کرد: اگر بخواهیم در عرصه کاربری، کارورزی، هدایت و مدیریت فضای مجازی موثر و اثرگزار باشیم باید اهتمام ویژه‌ای به توسعه سرمایه‌های انسانی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه کار در فضای مجازی جنبه فنی وحرفه‌ای هم دارد، تصریح کرد: فضای مجازی دارای سبقه ویژه علمی و کاربردی خاصی است که می‌بایست متناسب با نوع فضا، اهداف و کاربرد، متفاوت باشد و کسی در این عرصه برنده است که بتواند هر چه بیشتراین تناسب را ایجاد و به کارگیری کند.
 رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای باهنرشیراز در ادامه اظهار کرد: باید در سطح کشور این قابلت‌ها تبدیل به یک حرفه شود تا ظرفیت کارآفرینی هم ایجاد گردد تا عرصه رقابت و اثرگزاری بیشتری شکل گیرد.
ترک‌زاده با تاکید بر اینکه هر چه محتواها به لحاظ کمی و کیفی پیشرفت، توسعه و گسترش یابد،ارتباط‌گیری وتعامل بیشتر خواهد شد، افزود: با این اتفاق ماهیت فضای مجازی تحقق پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/224224   
نظرات بینندگان