کد خبر: ۱۶۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۲ دی ۱۴۰۲
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

توافق اولیه برای احداث آزادراه شیراز - بوشهر

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادراه شیراز بوشهر نقش بزرگی در کریدور شمال به جنوب کشور ایفا خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از توافق اولیه برای احداث آزادراه شیراز - بوشهر خبر داد.

وی دراین‌رابطه اظهار داشت: در نشستی که با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع،رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، مسئولان عمرانی و اقتصادی دو استان فارس و بوشهر، قادری نماینده شیراز و زرقان، علیزاده نماینده سپیدان و... برگزار شد، یک توافق اولیه بر سر احداث آزادراه شیراز - بوشهر منعقد شد تا این پروژه مهم، زیرساختی و راهبُردی کلید بخورد.

عزیزی با اشاره به اهمیت آزادراه شیراز بوشهر در ارتباطات کریدور شمال به جنوب کشور گفت: این آزادراه موجبات رونق اقتصادی و گردشگری را نه‌تنها برای استان‌های جنوبی بلکه برای کل کریدور شمال به جنوب فراهم خواهد کرد و نقش بزرگی در این راستا ایفا می‌کند که تولید درآمد صادرات غیرنفتی از جمله آن خواهد بود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با احداث این آزادراه اقدامات بزرگ، محرک و اثرگذار استان‌های بوشهر و فارس که نیازمند ارتباط جاده‌ای مناسب است، امکان‌پذیر می‌شود و باتوجه‌به اتصال دریای شمال به جنوب کشور از طریق کریدور ایجاد شده، شاهد یک تحول بزرگ و اساسی در حجم و نوع مبادلات اقتصادی نیز خواهیم بود.

به گفته عزیزی راهیابی به پهنه خلیج‌فارس از قبل این آزادراه، فرصت‌های بی‌نظیر گردشگری را نیز موجب خواهد شد که باتوجه‌به جاذبه‌های منطقه جنوب، در پی آن رونق اقتصادی را نیز در پی خواهد داشت.

عزیزی با اشاره به قطعه هفت آزادراه شیراز اصفهان و قطعه هشت این آزادراه که در واقع قطعه یک آزادراه شیراز بوشهر نیز خواهد بود گفت: قطعه یک آزادراه شیراز بوشهر به طول حدود ۶۰ کیلومتر، کلان‌شهر شیراز را از بن‌بست فعلی نجات خواهد داد و این نخستین مزیت آزادراه مذکور برای شیراز خواهد بود.

وی درعین‌حال بر تکمیل نواقص آزادراه شیراز اصفهان نیز تأکید کرد و گفت: رفع نواقص این آزادراه باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص توافق انجام شده در نشست مذکور نیز اظهار داشت: بر اساس این توافق اولیه دولت 50درصد منابع مالی این آزادراه را تأمین خواهد کرد و در کنار آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز 25درصد در این پروژه مشارکت می‌کند و بقیه نیز از سایر منابع تأمین می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان