کد خبر: ۱۶۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۲
رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورا شهر شیراز خبر داد:

آغاز گام دوم مرمت و بهسازی منازل مناطق محروم در شیراز

گام دوم مرمت و بهسازی منازل مناطق محروم با همکاری مشترک شورا، شهرداری و قرارگاه احمد بن موسی (ع) سپاه فجر استان فارس آغاز شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سیده مریم حسینی رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورا در این باره گفت: مقرر گردید تعداد ۵۰۰ منزل از منازل مناطق محروم و حاشیه‌ای کلان‌شهر شیراز توسط قرارگاه احمدبن موسی (ع) سپاه فجر استان فارس، شهرداری و شورا شناسایی شده و سپس عملیات بهسازی و مرمت صورت پذیرد. 

وی افزود: این تصمیم برای تصویب نهایی و بررسی بیشتر ابتدا در کمیسیون تلفیق مطرح و سپس به صحن شورا ارجاع خواهد شد. 

حسینی اظهار داشت: در صورت تصویب نهایی در صحن شورا این برنامه کمیته از پایان سال ۱۴۰۲ آغاز و در پایان سال ۱۴۰۳ (در طول یک سال) به تحقق می‌رسد . 

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی با بیان اینکه دستور کار دوم که در این جلسه بررسی شد موضوع نحوه مشارکت در تکمیل کارگاه اشتغال قرارگاه احمد ابن موسی (ع) است گفت: این کارگاه برای بیش از ۱۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار ایجاد اشتغال خواهد کرد که برای تکمیل ساختمان و راه‌اندازی آن مبلغی به‌عنوان مساعدت نیاز است . وجود این کارگاه‌ها نیاز بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که نیاز به همت همه ارگان‌هاست. 

حسینی گفت: با الگوبرداری از شهرداری‌های تبریز و مشهد و بررسی‌های کارشناسی شده در این حوزه، مقرر شد معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز طی یک ماه آینده مکانی برای نگهداری بانوان بی‌سرپناه تجهیز کند. 

همچنین رئیس کمیته محرومیت‌زدایی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در خصوص تعریف راهکارهای مناسب جهت استفاده از ظرفیت‌های طرفین و همکاری مشترک ما بین امور بانوان استانداری و شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان