کد خبر: ۱۶۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۱۳ دی ۱۴۰۲
سالروز ولادت حضرت زهرا(س)؛

شایسته‌ترین روز برای تجلیل از مقام والای مادر است

سالروز ولادت بهترین زن عالم و بانوی دو سرا حضرت زهرا (س)، شایسته‌ترین روز برای تجلیل از مقام والای مادر است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها دختر پیامبر اسلام به‌تمامی مسلمانان تبریک عرض نموده و نکته مهم اینکه ظرفیت مسلمین در امر تجلیل از مقام این بانوی عظیم در حال افزایش است.

البته این یک واقعیت است که مادر یک موجود استثنایی محسوب می‌شود، از همین رو سالروز ولادت بهترین زن عالم شایسته‌ترین روز برای تجلیل از مقام والای مادر است.

عزم، دلبستگی و دلدادگی مردم برای تجلیل از سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها و روز مادر هرساله در حال افزایش و گسترش است و ایشان توسط پدرشان حضرت محمد (ص) لقب مادر را دریافت کرده؛ چون پیامبر فرمود حضرت زهرا (س) مادر پدرش می‌باشد.

 منظور از اینکه پیامبر (ص) دخترشان را مادر پدرش خطاب می‌کند بعد معنوی آن است و از طرفی حضرت زهرا (س) از ویژگی‌های چون برخورد شایسته، مدیریت عالی، تربیت خوب، پایداری، ظلم‌ستیزی، ایدئولوژی اسلامی، دید انسان‌دوستی و اصلاح جامعه برخوردار می‌باشد که حضرت سیدالشهدا (ع) رهبر نهضت عاشورا یکی از فرزندانشان است.

 مقام حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها از چند منظر قابل‌بررسی است که یک آن احادیث نبوی می‌باشد. از همین رو پیامبر (ص) فرمود هر کسی که زهرا از او راضی باشد من از او راضی هستم و در جای دیگر می‌فرماید خداوند با خشم زهرا خشمگین و با رضایت زهرا راضی می‌شود یا شکل انسانی همه‌ای زیبایی‌ها را به وجود حضرت زهرا (س) تشبیه مثال می‌زند.

شایسته‌ترین روز برای تجلیل از مقام والای مادر است

انرژی یا نیروی باعظمت وجود حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها بشر را وامی‌دارد تا در مورد شخصیت ایشان مطالعه و تحقیق نماید و محبت، آموزگاری، فراگیری، همسایه‌داری، حق‌خواهی، همسرداری، تربیت فرزندان و سایر موارد در تفکر، گفتار و رفتار حضرت زهرا (س) به بهترین شکل و در سطح بالا مشاهده می‌شود.

تاریخ ازدواج حضرت فاطمه«س»

طبق نقل منابع تاریخی ازدواج آن بانوی بزرگوار با مولای متقیان امام علی (ع) در سال دوم هجرت صورت‌گرفته است. برخی از مورخین هم تاریخ ازدواج را بعد از جنگ احد ذکر کرده‌اند، و ازآنجایی‌که جنگ احد در سال سوم هجرت اتفاق افتاده است، پس سال ازدواج حضرت زهرا (سلام‌الله علی‌ها) سال سوم هجرت می‌باشد.

سوره کوثر، آیه تطهیر، آیه مودت و آیه اطعام و احادیثی چون حدیث بَضعه در شأن و فضیلت فاطمه نازل و نقل شده‌اند. در روایات آمده است که پیامبر (ص)، فاطمه (س) را برترین زن در دوعالم معرفی کرده و خشم و خشنودی او را خشم و خشنودی خداوند دانسته است.

در منابع تاریخی و روایی، درباره تاریخ تولد حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) نقل شده است. قول مشهور این است که آن حضرت در بیستم ماه جمادی‌الثانی سال پنجم بعثت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) در مکه معظمه به دنیا آمد. عده‌ای از اهل‌سنت نیز عقیده دارند که ایشان قبل از بعثت متولد شده است. باتوجه‌به روایتی که مورد تأکید فریقین است، بعد از تناول میوه بهشتی در شب معراج توسط پیامبر، نطفه حضرت منعقد گردید.

شایسته‌ترین روز برای تجلیل از مقام والای مادر است

 در ایران سالروز ولادت فاطمه (س) (۲۰ جمادی‌الثانی)، روز زن و مادر نام‌گذاری شده و نام فاطمه و زهرا جزو بیشترین نام‌ها برای دختران است.


کلام آخر:

امروز خورشید وجود فاطمه (س) جهان را روشن ساخت. زمین خاکی از ظلمت مادّی برون آمد و نور آسمانی را در خود دید؛امّا تو، با تمام مظلومیّت و درد و رنج، آمدی تا کلاس عشق خدا بی معلّم نماند، تا زنان شیفته رستگاری بی سرمشق نمانند، تا راه خداجویی و معنویّت بی چراغ نماند، تا وادی عفّت و حیا بی خورشید نماند. جان عالمی به فدای تو ای مظلوم‌ترین اسوه صبر و عفاف و تقوی.


انتهای پیام/

منبع: حوزه نت
نظرات بینندگان