کد خبر: ۱۶۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۷ دی ۱۴۰۲
به منظور تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس:

راه‌اندازی ۱۵ شبکه تلویزیونی در فارس

در راستای عدالت رسانه‌ای در تبلیغات انتخابات فعالیت قرارگاه رسانه‌ای ستاد انتخابات استان فارس در بخش رسانه ملی از امروز آغاز شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی اه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی صداوسیمای فارس، در نخستین نشست قرارگاه رسانه‌ای ستاد انتخابات استان فارس که با حضور اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار فارس و رئیس ستاد انتخابات استان، پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای فارس و فرمانداران شهرستان‌های استان یکشنبه هفدهم دی در محل استانداری فارس برگزار شد، مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: از یک ماه پیش سند زیست‌بوم فارس برای افزایش مشارکت و حس رقابت در انتخابات به تفکیک شهرستان‌های استان در ۲۸۸ صفحه تدوین و آماده شد. 

وی ادامه داد: این سند به‌عنوان یک سند جامع رسانه‌ای و در صدر طراحی پیشران‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، جهت افزایش مشارکت علاوه بر استفاده فرمانداران قابل تسری به کل فضای رسانه‌ای شهرستان‌های استان خواهد بود و برای رویکردها و راهبردهای شهرستان‌های استان در بحث تبلیغات و مشارکت کاربرد دارد.

پهلوانیان با بیان اینکه سازمان صداوسیما در این دوره از انتخابات برای نخستین‌بار ۲۰۰ شبکه جدید تلویزیونی در سراسر کشور برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی کرده است، افزود: این ۲۰۰ شبکه به تعداد حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور خواهد بود.

 مدیرکل صداوسیمای فارس اضافه کرد: در استان فارس که ۱۵ حوزه انتخابیه وجود دارد ۱۵ شبکه تلویزیونی نیز به متناسب حوزه‌ها راه‌اندازی خواهد شد. 

رئیس رسانه ملی در استان فارس افزود: تولید بسته‌هایی برای معرفی نامزدها و برنامه‌های آنها به مخاطبان در نظر گرفته شده است تا فرصت برابری برای رقابت رسانه‌ای بین نامزدها ایجاد شود. 

مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه هر شبکه تلویزیونی مربوط به هر حوزه انتخابیه تنها در همان منطقه قابل دریافت است افزود: راه‌اندازی این شبکه‌ها، پیشران جدی برای افزایش مشارکت خواهد بود و اثر مثبت و محسوسی در میزان مشارکت خواهد داشت. 

پهلوانیان ادامه داد: نمایش تولیدات کاربرمحور و مردمی در رادیو و تلویزیون برای افزایش حس مشارکت و حضور مردم از طبقات، لایه‌ها و اصناف مختلف از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، بانوان و صنف‌ها و شغل‌های مختلف از دیگر برنامه‌های صداوسیمای فارس برای ایام انتخابات است.

 وی افزود: تولید و پخش کلیپ‌هایی با محتوای خدمات چشمگیر و کلان نظام به مردم استان به مدت یک دقیقه از شبکه فارس و فضای مجازی از دیگر برنامه‌های صداوسیمای فارس برای انتخابات است که تاکنون ۴۹ کلیپ آماده شده و تا دهه فجر از شبکه استانی پخش خواهد شد. 

اسماعیل قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های صداوسیمای فارس برای ایجاد فضایی پرشور و بانشاط در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: به مناسبت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هیئت استانی بررسی تبلیغات رسانه‌ای راه‌اندازی شده است تا عدالت رسانه‌ای بین نامزدها ایجاد شود.

قزل سفلی افزود: ایجاد شبکه‌های تلویزیونی محلی، حرکت به سمت عدالت رسانه‌ای است و مردم می‌توانند نقش‌آفرینی خود در چارچوب آیین‌نامه‌های هیئت استانی بررسی تبلیغات رسانه‌ای مطابق قانون انتخابات را در شبکه‌های رسانه ملی ببینند. 

رئیس ستاد انتخابات استان فارس ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که صداوسیمای فارس در بحث تبلیغات در نظر گرفته شاهد حضور مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیشرو باشیم.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان