کد خبر: ۱۶۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
در آئین آغاز عملیات حفاری خط سه مترو شیراز مطرح شد؛

انجام مهندسی ارزش در پروژه خط سه مترو شیراز

عملیات حفاری خط سه مترو شیراز به طول ۱۲ کیلومتر با دستگاه حفار مکانیزه تی‌بی‌ام در قطر ۹ متر به‌صورت تک تونل با اعتباری بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان با حضور مسئولان ملی، استانی، شهری و همچنین جمعی از دانش‌آموزان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز در این مراسم با بیان اینکه امروز شهرداری شیراز در زمینه قطار شهری از اکثر کلان‌شهرها پیشی گرفته است، گفت: خط یک مترو شیراز با طول حدود ۲۵ کیلومتر طی سال‌های اخیر جابه‌جایی مسافر را انجام می‌دهد.


وی ادامه داد: خط دو مترو نیز با سه ایستگاه به بهره‌برداری رسیده و دو ایستگاه دیگر در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود.


اسدی با بیان اینکه ایستگاه استقلال در خط دو مترو شیراز هم به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: متأسفانه مشکل تأمین واگن داریم و این مهم به یک مشکل اساسی تبدیل شده است.


شهردار شیراز خاطرنشان کرد: ادامه عملیات اجرایی خط  دو مترو از میدان امام حسین (ع) تا میدان گلستان (کلبه سعدی) به‌خوبی پیش می‌رود.


اسدی در خصوص خط سه مترو شیراز هم گفت: دو سال و نیم پیش این خط در ورودی شهرک گلستان کلنگ‌زنی شد و پس از آن چندمرتبه تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد؛ اما بدون نتیجه ماند، نهایتاً ۱۷ اسفندماه سال گذشته با حضور مقامات استانی، عملیات اجرایی خط سه آغاز شد.


وی اضافه کرد: باید با یک پیمانکار کار را شروع می‌کردیم که بتواند مالک دستگاه حفار باشد یا توانایی اجاره داشته باشد که خوشبختانه شرکت مهندسی شمس عمران همت کرد و دستگاه تی‌بی‌ام با قطر ۹ متر را که در کشور بهترین است، خریداری و این دستگاه منحصربه‌فرد در چند ماه گذشته به شیراز منتقل و امروز حفاری از سمت شهرک گلستان آغاز شد.


شهردار شیراز اعلام کرد: برای این خط هشت ایستگاه تعریف شده است که یکی از ایستگاه‌های آن در زیر رودخانه در حال ساخت است که در کشور بی‌نظیر است.


اسدی با اشاره به توسعه غربی شیراز اهمیت این خط را از خط یک هم مهم‌تر توصیف و اضافه کرد: در سفر دوم هیئت دولت به استان فارس، قول مساعد داده شد که مترو شیراز از این مکان به صدرا متصل شود.


اسدی همچنین اضافه کرد: کلنگ‌زنی خط چهار هم انجام شده و اتصال خط یک به چهار هم در دست اجرا قرار دارد.


وی با بیان اینکه در پروژه خط سه مترو مهندسی ارزش انجام شده است، افزود: اقدامات اجرایی این خط (دستگاه حفار) اعم از حمل، مونتاژ و ترابری توسط متخصصین داخلی انجام شده است.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان