کد خبر: ۱۶۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
با «شیرازه» تا انتخابات؛

رقابت ۶ نفر برای نمایندگی فارس در خبرگان

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم‌زمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که ۶ نفر از واجدین شرایط برای کسب اعتماد استان فارسی‌ها به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ هم‌زمان با مرحلهٔ نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ۵۱۰ نامزد برای تصاحب ۸۸ کرسی ثبت‌نام کردند که به نقل بعضی منابع از این میان حدود ۱۴۷ کاندیدا شاخص هستند.

از جمله آنها ۵۲ نفر از نمایندگان فعلی مجلس خبرگان هستند.

هادی طحال نظیف سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته اعلام کرد تعداد ۱۳۸ نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور تأیید صلاحیت شدند.

از این تعداد کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری پنج کرسی متعلق به استان فارس است که با مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم  فارس پنج نفر به مدت هشت سال بر کرسی‌های فارس تکیه خواهند زد. 

حضرات آیات احمد بهشتی، سید علیرضا دانا، سید محمدعلی مدرسی طباطبایی، علی‌اکبر کلانتری، لطف‌الله دژکام و علیرضا پیروزمند طبق اعلام شورای نگهبان قانون اساسی و اعلام وزارت کشور این اسامی نهایی است و به رقابت می‌پردازند. 

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان