کد خبر: ۱۶۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
استاندار فارس تاکید کرد:

ضرورت پیشگیری از افزایش نام‌های غیرمتعارف

استاندار فارس اداره کل فرهنگ و ارشاد استان را موظف کرد اسامی نامتعارف به‌کاررفته در واحدهای خدماتی و فروشگاه‌های سطح شهر را اعلام کند و استفاده‌کنندگان نیز نسبت به تغییر این اسامی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در شورای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی، بر ضرورت پیشگیری از افزایش نام‌های غیرمتعارف تأکید کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صمت استان با همکاری اتحادیه‌ها از افزایش نام‌های غیرمتعارف و غیرمتعارف بافرهنگ غنی و اصیل فارسی جلوگیری کنند.


وی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان را موظف کرد اسامی نامتعارف به‌کاررفته در واحدهای خدماتی و فروشگاه‌های سطح شهر را اعلام کند و استفاده‌کنندگان نیز نسبت به تغییر این اسامی اقدام کنند.

استاندار فارس آغاز تغییر این اسامی‌ها را از دستگاه‌های دولتی عنوان کرد و فرمانداران را مجری اجرای صحیح این مطلب معرفی کرد و گفت: فروشگاه‌ها و اماکن منتسب به بخش دولتی نسبت به استفاده از اسامی فارسی اقدام کنند.


ایمانیه در ادامه خواستار بیان مبانی و مفاهیم زبان فارسی و تاریخچه ادبیات پارسی از طریق ابرازهای ارتباط‌ جمعی شد و افزود: می‌بایست مفاهیم زبان و ادبیات شگرف فارسی به شکل اصولی و صحیح به مردم منتقل شود.


استاندار فارس در انتها لازمه تحقق این موارد را داشتن برنامه‌ریزی مشخص دانست.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان