کد خبر: ۱۶۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید محمدعلی قاسمی: 

نماز و روزه و کارهای دیگر را برای‌خدا انجام دهید

شهید محمدعلی قاسمی در وصیت‌نامه خود آورده است: خواهشمندم که نماز و روزه و کارهای دیگر را برای‌خدا انجام دهید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید «محمدعلی قاسمی» با نام مستعار «وفادار» مهر سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت. دوران راهنمایی را در مدرسه فردوسی آغاز کرد، اما چون علاقه بسیاری به روحانیت داشت، عازم حوزه علمیه قم شد.


به مدت دو سال در حوزه حضرت امام جعفر صادق (ع) زیر نظر استادان متعهد و مسئول، مشغول تحصیل شد و از دوران نوجوانی مبارزات انقلابی خود را آغاز کرد و به دست ساواک دستگیر شد.


دوره آموزشی سربازی را در کرمان گذراند و پس از آن به کازرون اعزام شد.


با اتمام این دوره سربازی، عازم اصفهان شد و در دانشگاه علم و معنویت انسان‌ساز حضرت امام صادق (ع) در مدرسه صدر اصفهان مشغول تحصیل شد. چند سالی را در اصفهان زیر نظر استادان بنام درس خواند.


با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه نبرد شد. او در کنار جنگیدن معلم اخلاق نیز بود و با گفتار خود، رزمندگان را ارشاد می‌کرد. پس از ۶ ماه دوباره به اصفهان بازگشت و درس خود را آغاز کرد.


وی پیش‌ازاین که به جبهه برود با عده‌ای از طلاب اصفهان به محضر امام (ره) مشرف شد و پس از آن با بسیج اصفهان به جبهه اعزام و سرانجام ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ به فیض شهادت نائل آمد و در کنار برادر روحانی خود «حسین قاسمی» که از طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) نورآباد ممسنی و نخستین شهید طلبه این شهرستان بود و چند روز پیش از او در نبرد دلیرانه علیه مزدوران بعثی عراق در جبهه خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، به خاک سپرده شد.


وصیت‌نامه 
اعوذبالله من الشیطان الرجیم
بسم‌الله الرحمن الرحیم
کل حمد از هر حامدی مخصوص خدایی است که پروردگار جهانیان است و الصلوة والسلام بر چهارده نور واحد که «فان الفائزون بولایتکم و ایشانند والتّآمّین فی محبّة اللّه، منْ اتیکمْ نجی، و منْ لمْ یاْتکمْ هلک.» 


شکر و سپاس خدایی را که به‌وسیله خلق‌کردنش، شناختم او را و به‌وسیله هدایتش، راه هدایت را یافتم و به شناختن و شناساندنش پرداختم و به ولایت اولیایش راهنمائی‌ام فرمود که «متمسک حبل‌الله» شوم.


اما چون این بنده خاطی عزم سفر کرده‌ام و امیدوارم که خداوند تبارک‌وتعالی از سر تقصیرات همه بگذرد و از تقصیرات این حقیر هم بگذرد، زیرا که «اذا فسد الْعالم فسد الْعالم.» اگر عالم فاسد شود، جهان فاسد می‌شود.


خواهشمندم که نماز و روزه و کارهای دیگر را برای‌خدا انجام دهید.
دیگر عرضی ندارم به‌جز دوری شما

انتهای خبر/

نظرات بینندگان