کد خبر: ۱۶۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
کارشناس پلیس فتا استان فارس:

مراقب دوستی‌های اینترنتی باشید

کارشناس پلیس فتا استان فارس ضمن حضور در جمع دانش آموزان دختر ناحیه‌های سه و چهار شهر شیراز به خطرادوستی‌هایای اینترنتی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، امیر سبزلون کارشناس پلیس فتا استان فارس در راستای آشنایی دانش آموزان دختر با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی گفت: گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و بالا رفتن وابستگی افراد به آن در سنین مختلف، زمینه‌ساز اعتیاد اینترنتی است.

وی افزود:این اعتیاد می‌تواند سبب بروز خشونت، پرخاشگری، افسردگی، تنهایی، بی‌حوصلگی و خلا هویتی در آنها شود. دور شدن از جمع‌های خانوادگی، رها شدن در محیط‌های آلوده نتیجهٔ خوبی به همراه ندارد.


کارشناس پلیس فتا فارس در جمع دانش آموزان ناحیه سه و چهار شهر شیراز در خصوص دوستی‌های اینترنتی گفت: این مشکل در نوجوانان به دلیل غلبه احساسات بر تفکر به‌مراتب بیشتر و جدی‌تر است، بسیاری از نوجوانان در این‌گونه ارتباط‌ها قبل از آنکه به شناخت دقیقی از طرف مقابل برسند دچار علاقه و دلبستگی می‌شوند و پس از اینکه روابط بین آنها پیشرفته‌تر می‌گردد و وارد مرحله ارتباط رو در رو می‌شود، هر دو طرف متوجه می‎شوند که هیچ سنخیتی با هم ندارند و این موضوع به دل‎شکستگی و سرخوردگی آن‎ها منجر می‌شود.


سبزلون به دختران دانش آموزان هشدار داد و گفت: در بیشتر موارد مجرمین سایبری با سوءنیت در یک رابطه دوستانه وارد می‌شوند و پس از اینکه اعتماد طرف مقابل را جلب کردند اقدام به دریافت اطلاعات مهم از زندگی خصوصی و تصاویر خصوصی از طرف مقابل می‌نمایند و این برای تهدید، اخاذی و سوءاستفاده‌های مجرمانه از طرف مقابلشان، آغازی خواهد بود.


وی به دانش آموزان گفت: اعتماد بی جا کردن به افراد ناشناس و قراردادن تصاویر و اطلاعات شخصی و خصوصی خود در فضای مجازی زمینه‌ساز سوءاستفاده دیگران از آنها می‌گردد.


این کارشناس با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا آن را پل ارتباطی با شهروندان برشمرد و از دانش آموزان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، یا با شماره‌تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان