کد خبر: ۱۶۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
دبیر جامعه روحانیت شیراز:

صدای مردم از رسانه ملی شنیده شود

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با تأکید بر ضرورت تقویت ارتباط بین مردم و حاکمیت گفت: باید صدا و خواسته‌های مردم از طریق صدا و سیما به گوش حاکمیت منتقل شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محی‌الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز در دیدار با مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: صدا وسیما وظیفه دارد رابط بین مردم و حاکمیت باشد و فلسفه وجودی آن این است که در تقویت ارتباط متقابل بکوشد.

 وی افزود: نباید این‌گونه باشد که از صداوسیما تنها صدای نظام به گوش مردم برسد؛ بلکه باید صدا و خواسته‌های مردم هم از طریق صداوسیما به گوش حاکمیت منتقل شود و مردم واقعی بودن این انتقال را لمس کنند چرا که تجربه نشان داده است هرجا این انتقال به‌درستی صورت‌گرفته، رسانه ملی نزد مردم مقبولیت یافته است.

 طاهری گفت: باید سطح مقبولیت اخبار صداوسیما به‌اندازه‌ای باشد که مردم و متدینین حتی کار خود را برای شنیدن اخبار رها کنند.

 دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: نباید رسانه صدای حکومت باشد چرا که دولت‌ها به سرکار می‌آیند و می‌روند؛ اما این نظام و مردم هستند که ماندگار هستند و صیانت از اصل نظام‌وظیفه اصلی مردم و صداوسیما است.

 وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که استان فارس را به‌عنوان قله مطرح کرده‌اند، افزود: این معنا دررابطه‌ با فارس حقیقتاً وجود دارد و در استان فارس باید در همه امور در حد غله کشور عمل شود و این اتفاق زمانی می‌افتد که ما از همه وزنه‌ها و شخصیت‌های این استان استفاده کنیم و تنها به حلقه‌های بسته چندنفری اکتفا نکنیم، چرا که تنها زمانی کیفیت برنامه‌های رسانه ملی افزایش می‌یابد که شخصیت‌ها در آن حاضر باشند.

 طاهری در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه همه‌جانبه صدا و سیمای مرک استان به حرم‌ها گفت: باید توسط استعدادهای عرصه رسانه استان، برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد که بدون خسته کردن مردم، جایگاه والای این امامزادگان به مردم نشان داده شود و کرامات و عنایات این بزرگواران توسط خود مردم و با زبان مردمی مطرح شود که در این صورت حتماً اقبال عمومی به حرم‌های شریف دوچندان می‌شود و این خود بخشی از وظیفه ما در قبال این شهر به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) است.

 انتهای خبر/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان