کد خبر: ۱۶۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید محمد مجازی:

همیشه خود را در حضور خدا ببینید

شهید محمد مجازی در وصیت‌نامه خود آورده است: بیایید توبه کنیم و توبه نصوح کنیم که او می‌بخشد. امید صد در صد داشته باشید و دعا کنید و هر چه می‌خواهید فقط از او بخواهید که او اجابت خواهد کرد و مرگ و عذاب قبر را فراموش نکنید و همیشه خود را در حضور خدا ببینید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید محمد مجازی در عملیات کربلا ۵ بر اثر اصابت خمپاره و ترکش مجروح شد و در حالی که جراحتش بهبود نیافته بود به جبهه بازگشت. ۶ سال جانشین گردان حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام در لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) را عهده‌دار شد.
 «شهید محمد مجازی» در اواخر سال ۱۳۶۶ تیپ سوم لشکر را تشکیل داد و فرماندهی محور عملیاتی این تیپ را بر عهده گرفت.
شهید مجازی بعد از پذیرش قطعنامه در درگیری با منافقین در عملیات مرصاد در سن ۲۳ سالگی در تاریخ ۱۳۶۷/۰۵/۰۵ در اسلام‌آباد غرب به شهادت نائل آمد.

در ادامه فرازی از وصیت‌نامه «شهید محمد مجازی» را می‌خوانید:

خدایا خودت به ما توفیق عمل با کیفیت و کمیت عنایت بفرما.‌ای سریع‌الرضا و‌ای غیاث المستغیثین از همه جا فرار کرده و به درگه تو آمده‌ام. یاری‌ام کن که رزمنده‌ای توانا و دانا و با اخلاص و عالم و عامل و مخلص با اخلاص و راضی به رضای تو باشم و سرباز کوچک برای امام عزیزمان و امام زمان (عج) و در نتیجه سرباز فداکار برای اسلام و از سربازان خودت باشم.‌ای هادی هدایت شوندگان و‌ای مهربان‌ترین مهربانان بیچاره‌ام. خودم می‌دانم.

 از اعمال گذشته‌ام پشیمانم و توبه می‌کنم به درگاهت که اگر توبه‌ام را بپذیری چه نخواهم داشت.‌ای ستارالعیوب و غفارالذنوب و نورالمستوحشین فی الظلم و‌ای خدای عالمیان!‌ای امید ناامیدان و‌ای یاری‌کننده در راه‌ماندگان ای صاحب صاحبدلان و‌ای همه چیز هیچند و هر چه هست تویی و هر چه هست ازآن توست و همه از آن قدرت بی‌انتهای تو سرچشمه می‌گیرد ما را که بسیار در این راه‌ها پانهاده‌ایم، راهنمایی کن که اگر راهنمایی و هدایت نکنی بیچاره و درمانده و وامانده در دنیا و آخرت خواهیم بود.

 

اللهم اهدنا الصراط المستقیم که اگر این عنایت را نکنی در آتش پرحرارت اعمالمان خواهیم سوخت و اگر یک لحظه ما را از نظر دور کنی، چه کنیم که تنها راه ما آمدن و درزدن در درگاه پرفضلت خواهد بود.‌ای خدای من، ای خدای غفار، ای خدایی که امید همه گناهکاران و عاصیان به بخشش توست و گذشت تو مایه امید هم ما و همه آنهاست که بر نفس‌هایشان ظلم رواداشته‌اند و همه تو را به اسم و رسم غفارالذنوب و بخشنده می‌شناسند و این وسیله‌ای است برای تقرب به ذات اقدست.

در مواقع عبادت تو را به غفاریتت می‌خوانند و به امید گذشت و بخششت تو را عبادت می‌کنند. پس ببخش بر ما و همه مؤمنان و عصیان‌کاران و ببخش بر ما گناهان ما را.‌ای دل منال ‌ای دل ز درد نفس بنال

دلم می‌نالد. نمی‌دانم چگونه بگویم که ننالد. الها کمکم کن که همیشه در مشکلات ننالم و اگر نالیدم فقط جهت استمداد از تو و لاغیر باشد.

می‌روم ولی حس می‌کنم لیاقت ندارم و فقط توفیق آن را فقط و فقط از تو می‌خواهم که لیاقت ما را (بنده را) نیز مجد توفیق قرار بدهی.‌ای دل رضا به رضای خدا شو و لاغیر.‌ای دل رضا به رضای خدا شو نه نفس‌ای دل کارت را فقط برای رضای او انجام بده و لاغیر..

 

‌می‌خواستم بگویم که بچه‌ها بیایید خدا می‌بخشد. او مهربان است؛ او ستارالعیوب است؛ او خوب است؛ او غفار است.

تا به حال شنیده‌اید که سازنده یک کوزه زیبا و تمیز، کار خود را با دست خود بشکند؟ (مطمئناً نشنیده‌اید) تا برسد به اینجا که او که رحمن است؛ او که رحیم است؛ او که خداست و مولاست و یک همچنین بنده‌ای آفریده؛ او را در آتش غضبش بشکند و بسوزاند یا این که آبرویش را ببرد و در انتها و در ابتدا و دراصل او خوب است و ما بدیم و هر چه بدی است از لغزش‌های ماست و از نفس ماست.

پس بیایید توبه کنیم و توبه نصوح کنیم که او می‌بخشد. امید صد در صد داشته باشید و دعا کنید و هر چه می‌خواهید فقط از او بخواهید که او اجابت خواهد کرد و مرگ و عذاب قبر را فراموش نکنید و همیشه خود را در حضور خدا ببینید.

بندگان خدا از این بنده حقیر درگذرید و حلالم کنید که اگر از دیگران درگذرید، خداوند منان از شما درمی‌گذرد.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان