کد خبر: ۱۶۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید محمد صفری:

برای امام و انقلاب اسلامی دعا کنید

شهید محمد صفری در وصیت‌نامه خود آورده است: ما سرباز اسلام هستیم که باید خونِمان در راه اسلام ریخته شود تا درخت پربار انقلاب اسلامی در همه جهان، ریشه زند و ریشه‌های فساد و منافقین و دشمنان اسلام را برکنَد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، بسیجی شهید محمد صفری فرزند کرم متولد یکم خردادماه سال ۱۳۳۷ در شهر طسوج است. ایشان تحصیلات خود را تا کلاس پنجم ابتدایی در زادگاهش ادامه داد. او دانش‌آموزی درس‌خوان بود و در مدرسه شاگرد ممتاز شده بود. کلاس پنجم بود که پدرش دارِ فانی را وداع گفت و همین مسئله باعث شد، شهید که فرزند اول خانواده بود و ۱۱ سال بیشتر نداشت، امرارمعاش خانواده را بر عهده بگیرد.


از بارزترین ویژگی‌های شهید محمد صفری، منش بزرگ‌تر گونه ایشان بود که باوجود سن کم، مشاجره‌های محلی را به صلح و صفا تبدیل می‌کرد و دلسوز یتیمان و نیازمندان بود. به مادرش بسیار احترام می‌گذاشت و حتی به ایشان «اف» نمی‌گفت. بسیار خوش‌اخلاق و یک فرد هیئتیِ به تمام معنا بود.


ایشان در سال ۱۳۵۸ به امر ازدواج مبادرت نمودند که حاصل آن یک فرزند دختر و یک فرزند پسر است، اما دیری نپایید که صدام به مرزهای ایران اسلامی حمله کرد. شهید صفری نیز که دفاع از اسلام و کیانِ وطن را بر خود فرض می‌دید، در اواخر سال ۶۰، عازم جبهه‌های نبرد گردید و در عملیات پیروزمندانه فتح‌المبین شرکت نمود. سرانجام روح بلند شهید محمد صفری عزیز، در چهارم فروردین سال ۶۱ در منطقه عملیاتی ” دشت عباس” به آسمان‌ها پر کشید و پیکر پاکش در گلزار شهدای شهر طسوج، آرام گرفت.

وصیت‌نامه شهید: 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الذین آمنوا و هاجروا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئک هم الفائزون
کسانی که به پروردگارشان ایمان آوردند و برای برقراری دین الله از دیارشان هجرت می‌کنند و به پاسداری قرآن، جان و مالشان را در راه خدا جهاد می‌کنند، بزرگ‌ترین درجه و مقام را در نزد خدای کریم دارند و به‌راستی که آنان رستگار عالم‌اند.

با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب و درود به ملت شهیدپرور و با سلام بر تمام شهیدان همیشه جاوید، وصیت‌نامه خود را شروع می‌کنم. این‌جانب محمد صفری فرزند کرم به شماره شناسنامه ۱۰۴۲ و متولد سال ۱۳۳۷ صادره از روستای طسوج کوار از استان فارس هستم و سلام بر شما مادر گرامیم و برادرم. مادر جان از شما خواهش می‌کنم مرا ببخشید و شیرت را حلالم کن. مادر جان برای من نمی‌خواهد هیچ نگران باشی. فقط شما برای امام و انقلاب اسلامی دعا کنید و از شما خواهش دارم که همسرم را دلداری بدهید و فرزندم را نوازش کنید.
و مادر جان! ما سرباز اسلام هستیم که باید خونِمان در راه اسلام ریخته شود تا درخت پربار انقلاب اسلامی در همه جهان، ریشه زند و ریشه‌های فساد و منافقین و دشمنان اسلام را برکنَد و بیش از این دیگر وصیتی ندارم. همه شما را به خدا می‌سپارم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

نظرات بینندگان