کد خبر: ۱۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۰

پوتین از نزاع سخت آمریکا و روسیه خبر داد

ولادیمیر پوتین\" در گفت‌وگو با مرکز اجتماعی \"والدای\" اظهار داشت: چنانچه آمریکا به سیاست خود در ایجاد سپر دفاع موشکی در اروپا ادامه دهد، نزاع سختی میان آمریکا و روسیه در خواهد گرفت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "کازینفروم"، پوتین در این گفت‌وگو، احتمال برخورد جدی بین آمریکا و روسیه را بسیار بالا دانست و افزود: روسیه از تقابل با آمریکا، نمی‌هراسد.

به گفته نخست وزیر روسیه، مناسبات بین مسکو و واشنگتن در صورت برخورداری از اعتبار لازم و احترام متقابل، ظرفیت مناسبات دوستانه را داراست.

پوتین در این خصوص با اشاره به حوادث لیبی توضیح داد، وقتی که ما مواضع و اقدامات آمریکا را در هنگام عملیات نظامی در لیبی، با جنگ "کوزوو" مقایسه می‌کنیم، نمی‌توانیم خشم و انزجار خود را مخفی کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد، کشورهای غربی به هیچ عنوان حق بمباران لیبی و تخریب سازمان هوایی این کشور و از بین بردن رهبر لیبی را نداشته‌اند.

این در حالی است که پس از اعلام کاندیداتوری ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، وی با تأکید بر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی و ضرورت مقابله با حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای در کشورهای پسا شوروی، واکنش محافل غربی را برانگیخته بود.

در همان حال، پوتین با اشاره به واکنش‌های چند روز گذشته کشورهای غربی در خصوص تشکیل این اتحادیه، تصریح کرد، انتقادهای زیادی از سوی کشورهای خارجی مطرح است و آنان با وجود مشکلات شدیدی که خود درگیر آن هستند، به بهانه تلاش روسیه برای احیای سیاست‌های شوروی سابق، سعی در انحراف افکار عمومی جهانیان دارند. اما در واقع با قدرت‌یابی کشورهای منطقه در پی تشکیل این اتحادیه اقتصادی سخت مخالفند.

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان