کد خبر: ۲۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۰

خيانت تازه سران جبهه اصلاحات رو شد

يك روزنامه آمريكايي با استقبال از خيانت جديد سران جبهه اصلاحات در تحريم انتخابات، اين اقدام را نقطه مقابل معرفي جمهوري اسلامي به عنوان الگوي انقلاب ها و دموكراسي در خاورميانه توصيف كرد.

به گزارش شیرازه به نقل از کیهان نيويورك تايمز اين تلاش را همسو با فشار تحريم هاي اقتصادي عليه ايران خوانده و مي نويسد: حكومت ايران و رهبران آن سعي دارند انتخابات پيش رو را به عنوان الگويي براي دموكراسي هاي تازه شكل گرفته عربي معرفي كنند ولي تحريم انتخابات توسط اصلاح طلبان و همچنين احتمال بروز خشونت و تشنج هنگام انتخابات در كنار مشكلات اقتصادي و فشار تحريم ها، چالشي جديد بر سر راه جمهوري اسلامي است. حكومت ايران الگوي ايران را منبع الهام بخش معترضان در كشورهاي خاورميانه مي خواند.
نيويورك تايمز هرچند كه در به كارگيري تعبير «چالش» براي خيانت تازه اصلاح طلبان اغراق مي كند اما مي نويسد: تحريم علني انتخابات از سوي اصلاح طلبان ]تيم خاتمي و موسوي خوئيني ها و برخي عناصر فراري مشاور موسوي نظير اردشير امير ارجمند[ به خصوص قبل از آغاز انتخابات در ايران امري بي سابقه است. اين امر از اهميت زيادي برخوردار است زيرا جمهوري اسلامي تاكنون با آن روبرو نبوده است. آنها مشروعيت انتخابات و نظام را به چالش مي كشند.(!!)
برخلاف اين ادعا، افراطيون مدعي اصلاحات در ماجراي تحصن مجلس ششم و اعلام علني ممانعت از برگزاري انتخابات مجلس هفتم و سپس در انتخابات مجلس هشتم، خيانت هاي مشابهي را مرتكب شده اند.
نيويورك تايمز همچنين اظهار اميدواري كرد كه حلقه انحرافي نيز وارد حوزه ايجاد چالش در انتخابات شود و در رسيدگي به صلاحيت ها و نظارت بر انتخابات ميان مجريان انتخابات در وزارت كشور و نهادهاي نظارتي اختلاف پديد آيد.
يادآور مي شود اخيرا علي كشتگر از سران گروهك ورشكسته فدائيان خلق نيز تصريح كرده بود: مهم اين است كه بين اصلاح طلبان و كساني كه حكومت ديني را قبول ندارند، اجماع و هماهنگي به وجود آمده است.
پايگاه اپوزيسيوني اخبار روز نيز چند روز پيش تصريح كرد اصلاح طلبان از چند سال پيش با فرستادن برخي نيروهاي خود به اروپا و آمريكا، عملا وارد فاز مواضع اپوزيسيون عليه حاكميت شده اند و به كمك برخي دولت هاي اروپايي نظير انگليس مايلند نقش اپوزيسيون قديمي را برعهده بگيرند!
معناي اين ابراز تمايل در واقع پذيرفتن و به دوش كشيدن نقش گروههايي چون سلطنت طلبان، سازمان منافقين، جبهه ملي و نهضت آزادي است؛ با اين تفاوت كه خيانت محافلي چون مجمع روحانيون، حزب مشاركت و برخي اعضاي مركزيت كارگزاران، خيانت بزرگتري است چرا كه اينها در دوران اوج گيري انقلاب ها عليه جبهه استكبار، مي كوشند به زعم باطل خود و همان گونه كه آمريكا و اسرائيل مي خواهند، از فروغ جمهوري اسلامي در چشم ملت ها بكاهند

نظرات بینندگان