کد خبر: ۲۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۰

حجاب باید توام با حُجب باشد

امام جمعه موقت شیراز گفت: رعایت حجاب برای بانوان به تنهایی كافی نیست ، حجاب باید توام با حُجب باشد ، متاسفانه برخی بانوان چادر را به عنوان حجاب و پوشش انتخاب كرده اند اما حُجب و حیای كافی و لازم را ندارند.

حجت الاسلام محمد حسن مرادی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: این طبیعی است كه نگاه به بد حجاب و بی حجاب؛ تعادل روانی فرد را مختل كند ، نگاه هوس آلود تیری است كه از سوی شیطان به طرف انسان می آید.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا٬ وی با یاد آوری روز هفدهم دی ماه سالگرد كشف حجاب گفت: بهتر است به جای عبارت كشف حجاب از عبارت حذف حجاب استفاده كنیم ؛ رعایت حجاب برای بانوان از سوی اولیای دین توصیه و تاكید شده و لازم و واجب است اما باید همراه با حُجب و حیای باطنی باشد.

امام جمعه موقت شیراز بیان كرد:خوشبختانه 87 درصد از بانوان در جامعه ما در نظر سنجی ها اعلام كرده اند كه حجاب برای بانوان ضروری است و 83 درصد گفته اند كه به حجاب افتخار می كنند.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد : 26 درصد معتقدند چادر حجاب برتر است و 29 درصد گفته اند كه حجاب باید كامل باشد.

وی اضافه كرد :نتایج این نظر سنجی ها نشان می دهد كه جامعه اسلامی پذیرش حجاب را دارد و نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید بر روی ترویج بیشتر حجاب اسلامی برنامه ریزی و سرمایه گذاری كنند.

خطیب نماز جمعه شیراز افزود: حجاب همچنین موجب تحكیم خانواده و مروج عشق و علاقه و صمیمیت بین همسر و زوج است.

وی گفت: حتی فعالیت های بهره وری در جامعه هم با رعایت حجاب اسلامی بهتر و بیشتر می شود و موجب می شود كه امنیت روانی و حیا در جامعه زیاد شود.

برچسب ها: حجاب ، حجب ، شیراز ، امام جمعه
نظرات بینندگان