کد خبر: ۲۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰

نصب‌کارت‌بلیط درتاکسیهای‌شیراز؛ نیاز‌همین‌امروز

می ارزد که برای یک کورس این همه مصیبت بکشیم که حالا یک نفر بیاید و 1000 تومانی بدهد برای یک کورس و من راننده بخواهم 850 یا 800 تومان به او برگردانم! پس سوار نکنم بهتر است!

شیرازه - مشکل پول خورد برای استفاده از تاکسی های شهری٬ این روزها یکی از مشکلاتی است که معمولا هرکسی که حداقل دو بار در روز از تاکسی استفاده کند٬ به آن آگاه است. این مشکل البته همراه با حاشیه های زشتی بوده است. تعداد بسیار کمی از رانندگان تاکسی کم کم دارند عادت می کنند به این که کرایه هر کورس را 200 تومان دریافت کنند٬ حتی اگر پول خورد 50 تومانی هم داشته باشند. البته غالب آن ها آن قدر نجیب هستند که  به مسافر اعلام کنند پول خورد ندارند اما متاسفانه برخی نه تنها حرفی نمی زنند که با وجود داشتن پول خورد٬ از دادن آن خودداری می کنند.

 

حتی مشکل پول خورد موجب شده است تا برخی از رانندگان تاکسی برای مسیرهای یک کورسی مسافر سوار نکنند. به عنوان مثال اگر کسی بخواهد از میدان نمازی به میدان امام حسین(ستاد) برود٬ براحتی این مشکل را درک می کند. یکی از این رانندگان به خبرنگار شیرازه گفت: نمی ارزد که برای یک کورس این همه مصیبت بکشیم که حالا یک نفر بیاید و 1000 تومانی بدهد برای یک کورس و من راننده بخواهم 850 یا 800 تومان به او برگردانم! پس سوار نکنم بهتر است!

 

این مشکل اما با نصب کارت بلیط در تاکسی ها قابل رفع است. تجربه خدمات الکترونیکی در اتوبوس های شرکت خط واحد نشان داد که میزان استفاده و استقبال مردم نیز از این کارت ها بیشتر است و کسانی که به طور مداوم از تاکسی استفاده می کنند٬ می توانند با این کارتها٬ مشکلات سابق را از میان ببرند.

 

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری شیراز هم در مصاحبه با مهر از اجرایی شدن مقدمات این کار گفته است و این که با مشخص شدن سرمایه گذار در این زمینه٬ عملیات اجرایی آن نهایی می شود.

 

به نظر می رسد نصب این کارت بلیط ها در تاکسی ها که همراه با سیستم GPRS نیز می باشد٬ می تواند موجب خدمات رسانی بهتر به شهروندان شیرازی باشد.

نظرات بینندگان