کد خبر: ۲۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰

كودكان را پاي بازي هاي رايانه اي تنها نگذاريد

والدين بايد وقت بيشتري را به كودك و نوجوان خويش اختصاص داده و به هيچ وجه رايانه را در اتاق آنها قرار ندهند.

اگر قرار است از بازي هاي كامپيوتري براي كودكان استفاده شود، بهتر است بازي هاي تصويري خلاق كه كودكان به وسيله آنها معماهايي را حل كنند، براي آنها انتخاب شود و در انتخاب بازي هاي رايانه اي حتما نظارت صحيح و مناسب داشته باشند.
والدين بايد وقت بيشتري را به كودك و نوجوان خويش اختصاص دهند و نبايد رايانه را در اتاق آنها قرار دهند زيرا زمينه بازي كردن آن را فراهم مي كنند.
به فرزندتان اجازه ندهيد در فاصله نزديكي از صفحه رايانه بنشيند و تا حد امكان سعي كنند اگر فرزندشان علاقه دارد با رايانه بازي كند اين كار در كنار ساير فعاليت هاي آنها باشد و مدت زمان استفاده آنها را محدود كنند.
والدين بايد به اندازه كافي مهارت هاي كافي كار با رايانه را پيدا كنند و توانايي خود را همسطح توانايي هاي فرزندانشان كنند تا بتوانند نظارت مناسب را بر روي آنها داشته باشند.
بهتر است والدين وقت بيشتري را به كودك و نوجوان خويش اختصاص دهند زيرا هر قدر وقت گذاري و ارتباط صحيح بين والدين و فرزندان بيشتر باشد زمينه انجام چنين بازي هايي كمتر فراهم مي شود.
گفتني است: خشونت و حالت جنگي مهم ترين محركي است كه در طراحي جديدترين و جذاب ترين بازي هاي رايانه اي به حد افراط از آن استفاده مي شود و فرد براي رسيدن به مرحله بعدي بازي بايد با نيروهاي به اصطلاح دشمن بجنگد و استمرار چنين بازي هايي كودك را پرخاشگر و ستيزه جو بار مي آورد و كودكاني كه به طور مداوم با اين بازي ها درگيرند درونگرا، منزوي و در برقراري ارتباط اجتماعي با ديگران ناتوان مي شوند كه ايجاد اين روحيه موجب جدايي كودك از گروه همسالان و سرآغازي براي بروز ناهنجاري هاي ديگر است.
براساس اين گزارش، بروز آسيب هاي جسمي از جمله چشم ها و ستون فقرات، تاثير منفي در روابط خانوادگي و افت تحصيلي از ديگر مضرات گسترش اين بازيها است و در اين بازي ها به دليل اين كه كودك و نوجوان با ساختني ها و برنامه هاي ديگران به بازي مي پردازد و كمتر قدرت دخل و تصرف در آنها پيدا مي كند اعتماد به نفس خود را در برابر ساختني ها و پيشرفت ديگران از دست مي دهد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان