کد خبر: ۲۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

عصبانیت و نگرانی فرانسه از موفقیت اخیر ایران در زمینه فضایی

فرانسه ادامه موفقیتهای چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه فضایی که غربی ها را در زمینه علمی به چالش کشیده، نگران کننده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، دولت فرانسه که از دستاورد اخیر کشورمان در زمینه فضایی عصبانی است، مدعی شد اعلام پرتاب ماهواره توسط ایران به فضا، نگران کننده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه ادعا کرد اگر این اطلاعات درست باشد، نقض قطعنامه های شورای امنیت به شمار می رود.

برنار والرو در بیانیه ای که دوشنبه شب منتشر شد، مدعی شد قطعنامه 1929 شورای امنیت صادره در ژوئن 2010 پرتاب ماهواره توسط ایران از طریق موشکهایی که فناوری بالستیک در آن به کار رفته را ممنوع کرده است.

خاطر نشان می شود جمهوری اسلامی ایران، چهاردهم بهمن همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، ماهواره نوید علم و صنعت را با موفقیت به هوا پرتاب کرد.

سازمان صنایع هوافضا موفق شد ماهواره نوید علم و صنعت را که به صورت کاملا بومی توسط دانشگاه علم و صنعت ساخته شده توسط ماهواره‌بر جدید سفیر نوید، به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار دهد.

سردار "احمدی وحیدی" وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پس از این موفقیت تاکید کرد: سازمان صنایع هوافضا بعد از پرتاب موفق ماهواره های امید و رصد به فضا در سومین تجربه موفق پیاپی خود با قرار دادن ماهواره نوید علم صنعت در مدار زمین، فناوری پرتاب انواع ماهواره به فضا را در کشور نهادینه کرد.
 
این خبر بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه و کشورهای غربی داشت که همگی نشان دهنده موفقیت جدید ایران در عرصه فضا است، اما واکنش منفعلانه قدرتهای سلطه گر جهان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است و آنها با طرح اتهامات و ادعاهای نخ نما شده تلاش کردند این دستاورد مهم ایران در زمینه علمی را مخدوش کنند.

برچسب ها: فرانسه ، ایران ، هوافضا
نظرات بینندگان