کد خبر: ۲۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

آیا دانشگاه آزاد آزاد می‌شود؟

شورای عالی انقلاب فرهنگی آنقدر بر تصمیم خود مصر هست که دبیر آن٬ یعنی مخبر دزفولی هاشمی را تهدید کند.

شیرازه  - دانشگاه آزاد اسلامی٬ روزهای سرنوشت سازی را سپری می کند؛ روزهایی که برخی که کارشناسان معتقدند نهایتا منجر به آزاد شدن این دانشگاه خواهد شد!

 اگرچه فرهاد دانشجو به در فرایندی دموکراتیک به عنوان رئیس جدید این دانشگاه انتخاب شده است اما هاشمی رفسنجانی تا کنون حاضر نشده است تا حکم او را امضا کند. امضای هاشمی از آن جا ضروری است که بر اساس اساسنامه٬ رئیس هیئت امنای دانشگاه باید حکم رئیس جدید را امضا نماید.

 بناست که تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به دیدار هاشمی بروند و او را متقاعد نمایند تا حکم را امضا کند. اما شورای عالی انقلاب فرهنگی آنقدر بر تصمیم خود مصر هست که دبیر آن٬ یعنی مخبر دزفولی هاشمی را تهدید کند.

 مخبر دزفولی با اشاره به این که هیچ بن بستی در مقابل ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد وجود ندارد٬ از این مسئله گفته است که اگر هاشمی حکم را امضا نکند٬ خللی در تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی رخ نمی دهد چرا که این شورا می تواند اساسنامه دانشگاه آزاد را تغییر دهد. بی شک در صورت لزوم٬ اگر اساسنامه تغییر کند٬ دیگر نیازی به امضا هاشمی رفسنجانی وجود نخواهد داشت و همین امر باعث می شود تا هاشمی بار دیگر در فرایندی قانونی٬ بازنده اصلی آزاد شدن دانشگاه آزاد باشد همان گونه که او در برخی انتخابات ها طی سال های گذشته در فرایندی دموکراتیک بازی را واگذار کرده بود.

 به نظر می رسد تا چند روز دیگر باشد شاهد تغییراتی اساسی در این دانشگاه باشیم.

لازم به ذکر است دانشگاه آزاد در دوران فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 نقش بسزایی را در انسجام بخشی به حرکت فتنه گران بازی کرده بود.

نظرات بینندگان