کد خبر: ۲۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

تحریم‌ها نتوانسته ایران را متوقف کند

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با همتای آمریکایی خود مدعی شد تحریم‌های جدید اعمال شده علیه ایران پیام بسیاری مهمی را برای تهران و کل منطقه ارسال کرده است.

به گزارش شیرازه به نقل از روزنامه جروزالم پست، آویگدور لیبرمن در دیدار با هیلاری کلینتون و نیز جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه، اقدامات آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران را تحسین کرد و مدعی شد که تحریم های اخیر علیه ایران پیام بسیار مهمی را برای تهران ارسال کرده است.

 

وی در نخستین  دیدار رسمی خود از واشنگتن از سال 2010، در وزارت خارجه آمریکا درباره اهمیت تحریم های بیشتر علیه ایران سخن گفت. بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، لیبرمن به کلینتون گفته " اقداماتی که طی هفته های اخیر اتخاذ شد، پیام بسیار مهمی به کل منطقه ارسال کرد".

 

*مک‌کین: تحریم‌ها نتوانسته ایران را متوقف کند

 

وزیر خارجه اسرائیل سپس در دیدار با جان مک کین، سناتور جمهوریخواه از ایالت آریزونا، از "تصمیم بسیار مهم" آمریکا در زمینه تحریم ها استقبال کرد. در همین دیدار بود که مک کین در جواب پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا این تحریم ها کافی بوده، مدعی شد: واضح است که خیر، چراکه ایران از مسیر خود برای دستیابی به تسلیحات هسته ای عقب نشینی نکرده است.

 

روزنامه جروزالم پست با اشاره به افزایش تحریم ها و لفاظی ها علیه تهران و نیز گمانه زنی ها درباره حمله اسرائیل به ایران، یادآور شد که مهمترین موضوع تحت بررسی در سفر لیبرمن به واشنگتن مساله هسته ای ایران بوده است؛ موضوعی که در سخنان ایلینا راس-لهتینن، رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی پیش از دیدار با لیبرمن در بیانیه ای اعلام کرد: در این برهه حساس ما باید از متحد خود، اسرائیل حمایت کنیم و در توجه به خطراتی که هر دو ملت (آمریکا و اسرائیل) را تهدید می کند، قاطعانه و صریح در کنار اسرائیل بایستیم و این یعنی اعمال تحریم های شدید و نیز سایر اقداماتی که باعث توقف تلاش تهران برای دستیابی به توانمندی هسته ای می شود.

 

ظاهرا راس لهتینن در دیدار لیبرمن با کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، نیز پیش بینی او (لیبرمن) را درباره اینکه چه مدت زمانی به طول می انجامد تا ایران به توانمندی تولید سلاح هسته ای دست یابد و نیز اینکه آیا آمریکا و اسرائیل در نحوه تعامل با ایران در یک موضع قرار دارند یا خیر، جویا شده است. وی همچنین از دولت باراک اوباما به دلیل اعلام "ارزیابی‌های متضاد" درباره "خط قرمز" آمریکا درمورد برنامه هسته ای ایران انتقاد کرده است.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان