کد خبر: ۲۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

مسلمانان باید در سایه وحدت مقابل استکبار بایستند

امام جمعه موقت شیراز گفت: مسلمانان جهان باید در سایه وحدت و در خطی مشترک به مقابله با استکباران و زورگویان جهانی بپردازند.

حجت‌الاسلام فاضل رضوی اردکانی چهارشنبه شب در یادواره شهدای انقلاب و ترور که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) شیراز برگزار شد، اظهار داشت: تمام کسانی که تاریخ بشریت را تغییر داده‌اند در سختی‌ها پرورش یافته‌اند.

امام جمعه موقت شیراز گفت: کسانی که در ناز و نعمت و راحتی پرورش می‌یابند، نمی‌توانند در لحظات مهم زندگی تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به سختی‌های زندگی حضرت محمد (ص) بیان داشت: رسول خدا از آغاز تولد با سختی‌های مختلف در زندگی مواجه شد و در دامن همین سختی‌ها چنان پرورش یافت که تاریخ بشریت را تغییر داد.

رضوی اردکانی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) نیز در فرصت طلایی که در فاصله سقوط امویان و آغاز به کار عباسیان شکل گرفت، دست به کار بزرگی زدند که حاصل آن یک انقلاب فرهنگی و احیای معارف دین بود.

وی با اشاره به آغاز هفته وحدت و نقش مهم وحدت در میان مسلمانان تصریح کرد: امروز مسلمانان جهان باید در سایه وحدت و در خطی مشترک به مقابله با استکبار و زورگویان جهانی بپردازند.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه با بیان اینکه شعارهای هر انقلابی تجلی اهداف آن انقلاب است، افزود: انقلاب اسلامی ایران به تمام اهداف و آرمان‌های اصلی خود در 33 سال گذشته رسیده است.

وی گفت: هیچ کشوری مستقل‌تر از ایران اسلامی در سطح جهان وجود ندارد و این استقلال در شرایطی ایجاد شد که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی لیست نمایندگان مجلس ما را سفارتخانه‌های خارجی می‌دادند.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: امروز هیچ کشور خارجی نمی‌تواند بر کوچک‌ترین تصمیم مردم ایران تاثیر بگذارد.

رضوی اردکانی ادامه داد: کشور ما یک کشور اسلامی است که در مسیر اسلام ناب محمدی در حال حرکت است و دشمنان نیز نمی‌توانند با توطئه و تحریم مردم را از مسیر اصلی انقلاب باز دارند.

به گزارش فارس، یادواره شهدای انقلاب و ترور چهارشنبه ‌شب در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) با همت سپاه ناحیه ثارالله شیراز و حوزه ایثارگران سپاه فجر استان فارس برگزار شد که به بزرگداشت 150 شهید انقلاب اسلامی و 450 نفر از شهدای ترور اختصاص داشت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان