کد خبر: ۲۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

کمک‌های مردمی ایران به سومالی ادامه دارد

کمک‌های ایران در زمینه ارائه خدمات بهداشتی، توانمند کردن هلال احمر سومالی و کمک به مردم قحطی‌زده سومالی ادامه دارد.

پویا حاجیان، مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر  با اشاره به ادامه کمک‌های جمعیت‌ هلال احمر ایران با رویکرد بهداشت، درمان و آموزش برای توانمند کردن هلال احمر سومالی اظهار داشت: هم اینک پروسه قحطی شدید در این کشور کاهش پیدا کرده است و هلال احمر کشورمان نیز در زمینه توانمند کردن هلال احمر سومالی اقدام خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمعیت هلال احمر سومالی به ایران که طی آن تفاهمنامه‌هایی نیز برای کمک‌های بیشتر هلال احمر کشورمان به این کشور فقیر آفریقایی صورت پذیرفت، افزود: در این زمینه تجهیزات پزشکی و آموزش پرسنل بیمارستانی سومالی به خصوص هلال احمر آن در ادامه فاز دوم کمک‌های کشورمان به سومالی انجام خواهد پذیرفت.

حاجیان با اشاره به اینکه پیشنهادی نیز برای احداث بیمارستانی از طرف سومالی به ایران نیز ارائه شده است، تصریح کرد: با این حال بیشترین تمرکز هلال احمر ایران برای اقدامات سریع‌تر و ترجیحاً تجهیز امکانات پزشکی، درمان و ارتقاء آموزش و کیفیت حوزه‌های بهداشت و درمان این کشور است.

مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: با این حال در صورت ارائه گزارش تیم‌های امدادی هلال احمر ایران در موگادیشو هلال احمر این آمادگی را دارد تا به قحطی‌زدگان این کشور کمک‌های امدادی و غذایی بیشتری ارسال کند. همان طور که تاکنون کمک‌های بسیاری از جمله ارسال  5 هزار تن مواد غذایی و دارویی به داشته است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان