کد خبر: ۲۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

اولاف پالمه دوباره ترور شد

او اين بار وقتي ترور شد كه كساني به نام وي در سوئد گردهم آمدند و با سوابق مبارزه با امپرياليسم، از آمريكا و غرب خواستند مردم ايران را تحت فشار محاصره اقتصادي قرار دهند.»

اين مطلب را پايگاه «ليبرال- دموكرات» به قلم حسن بهگر از عناصر اپوزيسيون خارج نشين مورد تاكيد قرار داد و نوشت: روزنامه سوئدي SVD از كنفرانس ايراني مدعيان «اتحاد براي دموكراسي» كه شهريار آهي سازمانده آن بود گزارشي تهيه نموده و با دو نفر از شركت كنندگان در اين كنفرانس عبدالله مهتدي رهبر سازمان كومله و سعيد قاسمي نژاد مصاحبه كرده است. عبدالله مهتدي رهبر كومله در عين اينكه معترف است كه مردم عادي از اين تحريم ها در رنج و عذاب هستند ولي مي گويد به هر صورت اين بهايي است كه مردم بايد پرداخت كنند. مشخص نيست كساني كه بيرون از گود نشسته اند چگونه مي توانند در اين مجمع و آن كنفرانس از رنج و عذاب مردم مايه بگذارند. تازه در حالي كه خود به خوبي مي دانند كه قادر نيستند كوچكترين ضمانتي در باب كارآمدي تحريم يا حتي جنگ براي مقابله با نظام اسلامي بدهند. مهتدي مي افزايد؛ «اگر حمله به ايران در مقياس كوچكي انجام پذيرد ممكن است رژيم جان به در ببرد اما با يك حمله در مقياس بزرگ تصور نمي كنم رژيم زنده بماند.»
نويسنده تاكيد مي كند: بسيار ممنون كه اندازه حمله را هم معين كرديد كه مبادا كسي جان به در ببرد. خوب بود مي گفتيد كه اصلاً چنان حمله كنند كه كسي زنده نماند. گزارشگر روزنامه كه تصور كرده ممكن است خوانندگان معناي اين سخنان را درنيابند يا به صحت مطلب شك كنند، در دنباله آن مي افزايد كه از سخنان اين شخص چنين برمي آيد كه وي خواستار بمباران گسترده ايران است! در مورد رفيق كومله اي كه تا پريروز با امپرياليسم مبارزه مي كرد و از وقتي آمريكا در عراق «اقليم كردستان» درست كرده، ناگهان در امپرياليسم هم وجوه مثبت سراغ نموده، ديگر چيزي نمي گويم اما در مورد قاسمي نژاد كه خود را ليبرال معرفي كرده است و طرفدار تحريم است و ممكن است مردم خيال كنند ليبرال ها همه همين جوري هستند و از اين طرح هاي درخشان براي مملكت دارند، بايد گفت برادر كور خوانده اي و نه تحريم ها ره به جايي خواهند برد و نه محافلي از اين قبيل. اما قضاوت در اين باب را هم كه سخنان اينها تا چه حد با حقوق بشر و دموكراسي منطبق است و عكس اولاف پالمه چه اندازه مي تواند ناهماهنگي اپوزيسيون را برطرف سازد، به مردم واگذار مي كنم. به هر صورت دست خود پالمه كه از دنيا كوتاه است؛ معلوم نيست چه كسي قرار است از اين كارها فايده ببرد؟ سوئدي ها يا اپوزيسيون. به نظر من كه هيچكدام.
يادآور مي شود در نشست محرمانه استكهلم كه از سوي خودنويس به «پالان گذاري» معروف شد، از جمله اين افراد شركت داشتند: محسن سازگارا، محسن مخملباف، محمد تهوري (همسر حقيقت جو)، مهتدي (رئيس گروهك تروريستي كومله)، عليرضا نوري زاده، شهريار آهي (سلطنت طلب)، هوشنگ اسدي و نوشابه اميري، مهرانگيز كار، حسن شريعتمداري، رضا طالبي، اكبر عطري، نيما راشدان، ليلي پورزند، رامين احمدي، فريدون احمدي، رامين پرهام و...

انتهای پیام/

نظرات بینندگان