کد خبر: ۲۵۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

سناریوی انتخاباتی جدید؛‌ توهم بازی برد -برد!

خاتمی گوشه ای از این سناریو را آشکار ساخته است. او در جمع برخی از اعضای مجمع روحانیون مبارز گفته است پیش بینی می کنم 55 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند. ما باید بیانیه بدهیم و از مردم دعوت کنیم تا به پای صندوق بیایند. در غیر این صورت به ما انگ تحریم انتخابات خواهد خورد و در این رقابت بازنده خواهیم شد!

شیرازه -  ماندن فتنه گران و برخی از اصلاح طلبان که عمدتا ساختار شکن محسوب می شوند در برزخ تحریم کردن انتخابات یا حضور فعالانه و اعلام این که در تحریم نیستیم٬ یکی از اصلی ترین سناریوهای کسانی هم چون خاتمی و موسوی خوئینی ها بود. آن ها با ظرافت تمام می خواستند این گونه وانمود کنند که انتخابات را تحریم نمی کنند اما حضور فعال در آن هم نداشته و به اصطلاح در حالت قهر٬ انتخابات را می پذیرند. بر این اساس آن ها هیچ گاه از حامیان خود نخواستند که در انتخابات شرکت کنند. در حقیقت تلقی آن ها این بود که مردم نیز هم چون آن ها حضور فعالی در انتخابات نداشته و در نتیجه آمار شرکت کنندگان پائین خواهد بود!

 

اما این سناریو به نظر می رسد تغییر کرده است. با توجه به شور انتخاباتی نسبتا قابل توجهی که با حضور کاندیداهای مختلفی از گروه ها و افکار متنوع پدید آمده است٬ ظاهرا اصلاح طلبان ناچار به تغییر سناریو برای جلوگیری از بدنامی و شکستی دیگر شده اند.

 

آن ها ابتدا موضعی مبهم و با سکوت در خصوص انتخابات اتخاذ کردند اما با عطف به این که حضور مردم در انتخابات پرشور خواهد بود٬ حالا در پی این اند که از این حضور گسترده بهره برداری تبلیغاتی نمایند!

 

سناریوی جدید آن ها این است که حضور مردم را در روزهای منتهی به انتخابات به صورت جدی محک می زنند. اگر حضور را حداقلی برآورد کردند٬ به موضع فعلی خود که نوعی در برزخ! ماندن است ادامه می دهند اما در صورت این که متوجه شوند حضور مردم گسترده و قابل توجه است٬ بیانیه ای خواهند داد و از مردم می خواهند تا در انتخابات شرکت کنند! این سناریو براساس تلقی خود آن ها٬ بازی برد - برد است! چرا که در صورت حضور کمرنگ مردم٬ می گویند چون ما قهر! کرده بودیم مردم نیامدند و در صورت حضور پرشور مردم٬ خواهند گفت چون بیانیه دادیم مردم به دعوت ما لبیک گفتند و پای صندوق ها آمدند و حماسه آفریدند!

 

خاتمی گوشه ای از این سناریو را آشکار ساخته است. به گزارش شیرازه٬ براساس شنیده های پایگاه خبری تحلیلی مشرق٬ او در جمع برخی از اعضای مجمع روحانیون مبارز گفته است پیش بینی می کنم 55 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند. ما باید بیانیه بدهیم و از مردم دعوت کنیم تا به پای صندوق بیایند. در غیر این صورت به ما انگ تحریم انتخابات خواهد خورد و در این رقابت بازنده خواهیم شد!

 

همه این مطالب البته در حالی صورت می گیرد که بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی٬ انتخاباتی پرشور را با توجه به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن پیش بینی می کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
0
ساندیس خورها فردا که ....... رفت کنار باید تیتر خبرتونو بکنید گروه ......... ... کم نیستن آدمهای پاچه خور مثل شما تو این کشور<br />
یک وجب باش ولی مرد باش