کد خبر: ۲۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

وقتی جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت بود؟

مگر نباید آدم وقتی می خواهد تیم ببندد لازم است به بودجه اش نگاه کند؟من در جلسه با آقای افراشته هم این را گفتم. نباید بلندپروازی کرد. باید با واقعیت های موجود کنار آمد.قراردادهایی که با بازیکنان شاهین بسته شده هیچ یک منطقی نیست. 400میلیون به بازیکنی داده اند که نهایتا\" 5 بازی هم برای تیم انجام نداده!

هنوز صدای افراشته رییس هیئت مدیره باشگاه شاهین بوشهر در گوش فوتبالدوستان بوشهری می پیچد که شبی در برنامه رادیویی فوتبال بوشهری گفت«در استان ما گوشی برای شنیدن نیست.دلی برای دلسوزی نیست،عزمی برای تصمیم گیری و قدمی برای همراهی نیست. کسی دغدغه ای برای همراهی تیم ندارد. اگر در استان دیگری هم نماینده شان از بین 64تیم به فینال جام حذفی راه می یافت اینگونه برخورد می کردند؟ در بوشهر برای همه چیز جلسه می گذارند. برای مرده ها وزنده ها جلسه برگزار می شود اما تا کنون برای این تیم وفوتبال چند جلسه برگزار شده است؟ ماه واندی تا فینال جام حذفی مانده.من تقاضا کردم ونامه نوشتم ستاد شاهین آسیایی راه اندازی کنیم . کسی قدمی برداشت؟ در شکست ها هیچکس خود را دخیل نمی کند.»

 

انتقادات افراشته با همراهی رسانه های محلی بوشهر، هجمه ای را علیه استاندار در پی داشت و جهانبخش استاندار بوشهر در قبال آن سکوت کرد تا اینکه جمعه شب پاسخ همه انتقادات را داد.پاسخی که نکته تازه وامیدوارکننده ای برای شاهینی ها نداشت ولی به هواداران گفت که با توجه موانع قانونی موجود، انتظار کمک به تیمشان را نداشته باشد..

او گفت«ابتدا از همه دوستانی که برای موفقیت شاهین تلاش می کنند تشکر می کنم. از آقای محمدپور و به خصوص افراشته که ایثار کرده اند و آبرویشان را در میان گذاشته اند تشکر ویژه دارم و من هم به عنوان یک خدمتگزار تلاشم این است که بتوانیم شاهین را در جایگاه واقعی اش قرار دهیم»

این شروع پاتک استاندار بود. گارد خود را باز کرد تا در حملات بعدی ادعایی از سوی منتقدان مطرح نشود وبگوید که او هم قدر دان زحمات هست.جهانبخش آنگاه حرف دلش را زد« من کارشناس فوتبال نیستم  اما یک حداقل هایی را می دانم می پرسم کجای فوتبال ما دیده اید که در کمتر از یک فصل یک تیم 5 مربی عوض کند؟ » بهرام نژاد مجری برنامه از مس کرمان وتغییر سه مربی یاد کرد اما جهانبخش که با آمادگی ذهنی کامل به میدان آمده بود وبلافاصله جواب داد«می گویید مس کرمان؟ مگر آنها بهتر از ما نتیجه گرفته اند؟ آنها هم در جدول کنار شاهین هستند»

وی افزود«مگر نباید آدم وقتی می خواهد تیم ببندد لازم است به بودجه اش نگاه کند؟من در جلسه با آقای افراشته هم این را گفتم. نباید بلندپروازی کرد. باید با واقعیت های موجود کنار آمد.قراردادهایی که با بازیکنان شاهین بسته شده هیچ یک منطقی نیست. 400میلیون به بازیکنی داده اند که نهایتا" 5 بازی هم برای تیم انجام نداده! نتیجه این کار همین می شود که آنهایی که با غیرت وتعصب بازی می کنند هم دلسرد می شوند. من ابتدای فصل از آقای افراشته خواهش کردم واقع بینانه بودجه را ببندند»

او پس از آن شرایط را برای کمک های مالی مناسب ندانست و گفت« در سال 89 قانون اجازه می داد که ما کمک کنیم اما در برنامه پنجم توسعه این موضوع ممنوع شده. شما از نمایندگان مجلس بپرسید چرا این بلا را سر ورزش آوردند و این بند را در قانون تصویب کردند وحالا حرف های دیگری می زنند وبی انصافی می کنند؟ در فصل قبل هم با وجودی که کمک ها بعضا امکانپذیر نبود از محل بودجه های عمرانی تربیت بدنی 800میلیون قرض گرفتیم وبه شاهین کمک کردیم که تا همین چندی پیش بدهکار آنها بودیم که الحمدالله حل شد اما امسال قانون اجازه نمی دهد کمک کنیم»

پیش از این افراشته گفته بود«اگر دوستان جلسه ای بگذارند می توانم با توجه به تجارب مدیریتی ام در استان، و نگاه به مبانی قانونگذاری و نهادی نظارتی راهکارهایی ارائه دهم که ایجاد مشکل نکند. متاسفانه ما داریم دور بدسلیقگی طواف می کنیم وبا این قانون بهانه ای برای عدم کمک پیدا کرده ایم.او با تشریح مفاد قانون برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: دوستان جلسات کارشناسی برگزار کنند می شود راهکارهایی یافت که ممنوعیت قانونی نداشته باشد.» حالا اما استاندار بوشهر با این حرف ها به نفی گفته های رییس هیئت مدیره شاهین می پردازد.

جهانبخش تصریح کرد« ما به همراه آقایان افراشته وجمشیدی مدیر کل ورزش وجوانان استان  به اداره قوانین مجلس نامه زدیم و آنها درپاسخ به استفساریه ما نوشتند که کمک تصویبی دولت که در سفر سوم به بوشهر اعلام شده منع قانونی ندارد ومی شود به ورزش استان کمک کرد.حالاوزارت نفت می تواند این کمک را به ورزش استان انجام دهد چون در زمره تیم های حرفه ای نیست. این کمک قرار است سالانه صورت بگیرد»

تا اینجای کار به گلایه های جهانبخش مربوط می شد و بحث کمک 5 میلیاردی به ورزش استان هم با توجه به گفته های وی، سودی برای شاهین به همراه ندارد. وی ادامه داد« با وزیر نفت جلسه ای داشتیم و قرار شد شرکت های پتروشیمی استان حساب های بانکی خود را به پست بانک منتقل کنند تا از محل سود آن بر اساس قرارداد باشگاه وپست بانک 3درصد به شاهین برسد. نامه ها زده شد اما اقدامی صورت نگرفت و در تلاشیم با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری و افراشته جلسه دیگری برگزار کنیم تا این موضوع را پیگیری نماییم.سفر وزیر نفت به خارج از کشور و  مقارن شدن با دهه مبارک فجر مانع از تشکیل جلسه مجدد شد اما ما در اولین فرصت پیگیری خواهیم کرد.»

او اما هنوز دلش از هجمه هایی که خودش بی انصافی می خواندشان پر بود و گفت« واقعیت قضیه این است که قرار نیست هرگاه  شاهین به این شرایط می رسد ما را متهم کنند. به قول آن ضرب المثل معروف جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت بود؟در زمانی که شرایط مالی خوب است و در بردها وپیروزی ها کسی ما را نمی شناسد . من 18 ماه است در بوشهر حضور دارم به غیر از آقای افراشته ،هیچ یک از مسئولین باشگاه یک تماس با من نداشتته اند که مشورتی یا نکته ای بگویند یا نظری بخواهند ولی هر جا مشکلی به وجود آمد توپ را به زمین ما می اندازند. این بی انصافی است. آقای جمشیدی همیشه کنار شاهین بوده، 800میلیون کمک کرده ام که 200میلیون آن پاداش بوده. اخیرا هم با پیگیری هایی که داشتیم کمکی از سوی وزارت ورزش به باشگاه صورت گرفته ولی در هر حال می گویند تا حالا 4میلیارد و300میلیون تومان هزینه شده. این رقم کمی نیست. هرکس باید بر اساس داشته های خودش تیم ببندد. ما هم دوست داریم تیم 15میلیاردی ببندیم اما وقتی محدودیت داریم نمی توانیم»

حرفهای جهانبخش گرچه به نظر می رسید پوسته امیدوارکننده ای دارد اما به همه فهماند که استانداری با توجه به محدودیت های قانونی نمی تواند کمکی به شاهین کند وتنها می تواند پیگیر انتقال حساب های نفتی به پست بانک باشد که این امر را افراشته مدتهاست پیگیری کرده و حاصل قابل توجهی نداشته است. وی گفت« دلیل اینکه چرا نمی شود کمک کرد را از 4 نماینده استان در مجلس بپرسید که چرا این قانون را تصویب کردند؟من هم می دانم آقای افراشته ایثارگرانه وارد شده اند واعتبارشان را در میان گذاشته اند واین چاه ویل فوتبال برای خیلی ها مشکل آفرین بوده. آقای رویانیان پس از 30 سال خدمت صادقانه حالا در فوتبال با چالش روبرو شده.آقای افراشته هم اگر عشق خدمت نداشت نمی آمد وآبرویش را گرو نمی گذاشت.تلاش ما هم این است که شاهین در لیگ برتر بماند وایرانجوان هم اگر صعود که چه بهتر واگر نکرد هم در دسته اول موقعیت خوبی داشته باشد.مردم بوشهر به این تیم ها وسایر تیم های استان عشق می ورزند وما باید از این احساسات به نفع شکوفایی استان بهره ببریم نه اینکه تا در مسیر نزول افتادند بگوییم تقصیر مسئولان استان است. من خودم را بوشهری می دانم وبرای نوکری وخدمتگزاری آمده ام ولی باید واقعیات را قبول کرد.»

حرف آخر استاندار این بود که به ایرانجوان شاید بتوان کمک کرد اما سهمی برای شاهین نمی توان قائل شد وتنها می توان با حضور در بازی های این تیم به آن کمک معنوی وروحی کرد« ایرانجوان چون در دسته اول است وتیم حرفه ای به حساب نمی آید احتمالا" می توانیم کمک کنیم . در بازی فینال جام حذفی هم به شیراز می روم تا در کنار شاهین باشم. یکشنبه هم پیگیر بحث پست خواهم شد»

سایت گل

نظرات بینندگان