کد خبر: ۲۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

تقدیر حجت‌السلام قرائتی از شهردار شیراز

در مراسمی با حضور امام جمعه شیراز و دو تن از نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، لوح تقدیر حجت‌الاسلام محسن قرائتی به شهردار شیراز اهدا شد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان فارس، حجت‌السلام علی سقاچی قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس در این مراسم اظهار داشت: شهردار شیراز، از جمله مدیران موفق در امر برپایی اقامه نماز است و اقدام وی در مراسم افتتاحیه‌ای که به علت تقارن با اذان ظهر تعطیل و نماز ظهر به صورت جماعت برگزار شد، موجبات تقدیر رئیس ستاد اقامه نماز با اهدای لوح سپاس از این حرکت ارزشمند که در راستای تعظیم شعائر الهی و اهمیت دادن به فریضه الهی نماز اول وقت انجام گرفته است را فراهم کرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس، انجام طرح‌های فرهنگی شهرداری شیراز شامل اجرای طرح اذان در مناطق و بوستان‌های شهر، فضاسازی مناسب و ساخت نمازخانه را از جمله اقدامات شهرداری در راستای گسترش فرهنگ نورانی نماز ذکر و خاطرنشان کرد: نماز، سبب جلای دل انسان شده و اگر مسئولان به این فریضه الهی توجه بیشتری کنند، جامعه از فساد و تباهی پاک و فرهنگ ایمان و نشاط جایگزین آن می‌شود .

در ادامه علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز، با اشاره به نقش سازنده آموزه‌های دینی، به ویژه نماز در تعالی فرهنگ شهروندی گفت:‌ توجه به مسائل فرهنگی در کنار اجرای طرح‌های عمرانی با محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) در اولویت برنامه‌های شهرداری است و شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای توسعه حرمین احمدی و محمدی آمادگی کامل دارند و سعی می‌کنند این توسعه در شأن مردم ولایت‌مدار سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور باشد.

در این آیین که در حرم مطهر احمدابن موسی (ع) برگزار شد جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری و زائران این حرم شریف حضور داشتند.

به گزارش فارس، نزدیک به سه ماه پیش خبرگزاری فارس استان فارس خبری را در مورد قطع برنامه‌های مراسم یک افتتاحیه همزمان با اذان ظهر توسط حجت‌الاسلام علی سقاچی مشاور فرهنگی شهردار شیراز و برپایی نماز اول وقت با جماعت در این مراسم، بر روی خروجی این خبرگزاری برد که بازتاب‌های بی‌شماری را به دنبال داشت.

هر چند که مطبوعات محلی شیراز از انعکاس این خبر خودداری کردند، اما خبر خبرگزاری فارس موجب شد تا این اقدام تحسین‌برانگیز بازتاب گسترده‌ای را داشته باشد و موجب شادی دل‌های مومنان و خداجویان در شیراز، استان فارس، کشور و خارج از مرزهای ایران اسلامی شود.

سرانجام بازتاب این خبر موجب شد تا حجت‌الاسلام محسن قرائتی با اهدای لوحی از شهردار شیراز تقدیر کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان