کد خبر: ۲۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰

سر اسلام را با پنبه ببرید

يكي از بانيان اهانت و هتاكي عليه ارزشهاي ديني در خارج كشور، نسبت به اثر معكوس اين رفتارها در ملت ايران هشدار داد.

سروش در جمع گروهي از هم طيفان خود در دانشگاه IIT گفته است: سالهاي اخير دغدغه من اين بوده تا به برخي ايرانيان خارج از كشور كه تمام كوشش خود را صرف مبارزه با اسلام مي كنند بگويم اين اقدام از جنبه سياسي نتيجه بخش نيست و سبب موفقيت نخواهد شد.
وي مي افزايد: «شايد بتوان گفت به اندازه اي كه در اين چندين سال- در بيرون از ايران- حملات موهن به اسلام شده، در طول تاريخ به هيچ ديني اينگونه حمله و توهين نشده است. چه الفاظ و حملات ركيك، چه برخي موارد كه ظاهرا نقد است، اما زخمي بر دل و اعتقاد مسلمانان است.»
وي اين حملات را «سوء تدبير» و «سوء سياست» و بي نتيجه خواند و تصريح كرد: «اگر فردا دوستان قصد بازگشت به كشور را داشته باشند، چگونه مي توانند با مردمي كه به اعتقادشان توهين كرده اند، رو در رو شوند. حتي از جنبه سياسي نيز، حمله كنندگان و توهين كنندگان به اعتقادات مردم، بايد بينديشند كه عملشان سوء تدبيري بيش نيست و بهتر است كه با مردم از رهگذر دوستي و عدم رنجاندن برخورد كرد و وارد شد.»
سروش با اشاره به حملات رو به گسترش برخي افراد به مقدسات و همزمان تلويزيون ها و سايت هاي متعددي كه توهين به اعتقادات مردم و تمسخر مسلمانان را سرلوحه كار قرار داده اند، تاكيد كرد: «با اين وجود، يك تلويزيون تاسيس نشده است كه به انديشه هاي سكولار حمله و توهين كند.»
سروش كه خود يكي از مستخدمان سازمان هاي زيرمجموعه ناتوي فرهنگي در زمينه ترويج سكولاريسم محسوب مي شود، پيش از اين هشدار داده بود برخلاف ژست پيشين، سكولاريسم غرب گارد ستيزه جو با اسلام در پيش گرفته چرا كه فرضيه زوال اديان اشتباه درآمده و اسلام با بيشترين استقبال در اروپا و آمريكا مواجه شده است.
هشدار سروش نسبت به نتايج منفي و معكوس حمله به ارزش هاي اسلامي براي جريان هاي ضدانقلاب در حالي است كه نامبرده بارها ضمن تحريف اصول اسلامي و ترويج برخي اسرائيليات، از اهانت به اصل دين و پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) نيز دريغ نكرده است. وي ادعا مي كند قرآن مجيد، وحي الهي نيست بلكه خطورات شاعرانه به قلب پيامبر(ص) و تجربه شخصي ايشان است(!) ترديدافكني سروش در امامت و مهدويت و سپس اهانت به ساحت مرجعيت و فقاهت ادامه اين روند هتاكي بوده است حال آن كه به تعبير رسول اكرم(ص) فقها حصون و دژهاي حفاظت از اسلام هستند. سروش چندي پيش با جسارت به مرحوم آيت الله مشكيني، ايشان و انديشه فقها را با طالبانيگري مقايسه كرد!
سروش از جمله ارتزاق كنندگان و مزدبگيران مراكزي چون شوراي روابط خارجي آمريكاست.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان