کد خبر: ۲۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰

نقش مردم در انتخابات

به مردم عزیزمان عرض کنم: در هر جا که شرکت می کنید؛ به همان تعداد لازم اسم بنویسید. این بهتر است؛ زیرا ای بسا شما اسم کسی را که بنظرتان صالح است ننویسید و آن فرد صالح ، از انتخاب شدن محروم شود. در فهرستها نگاه کنید و کسی را که واقعا می پسندید و می دانید صالح است ، انتخاب کنید.  (17 اردیبهشت 1371)
 
مردم تحقیق و مطالعه کنند؛ از روی احساس وظیفه به پای صندوقهای رای بروند و از روی احساس وظیفه، نام کسانی را که گزینش کرده اند، به صندوقهای رای بیندازند. مجلس، این گونه درست می شود و سپس دولت به وجود می آید و به پیش می رود. این، امتحان بزرگ و کار مهمی است. امیدواریم این بار هم ملت ایران، با اقدام قاطع خود ، مشت محکمش را به دهان یاوه گویان بزند، که خواهد زد و جهانیان خواهند دید که ایران مسلمان، ایران انقلابی و ایران متعهد، یعنی چه!  (16 اسفند 1374)
 
مردم عزیزمان در سراسر کشور این رفتارها را در نامزدهای انتخابات تفرس کنند، دنبال کنند، دقت کنند. نامزد انتخابات باید با قصد خدمت وارد شود. اگر با قصد قدرت طلبی و جمع کردن پول و مسائل گوناگون و انگیزه های ناسالم دیگر وارد شود، به کشور خدمت نمیکند.    (19 دی 1390)
 
نامزد انتخابات باید با انگیزه ی خدمت وارد شود؛ این را باید تشخیص داد، باید فهمید، باید حدس زد. اگر چنانچه نامزدها به مراکز ثروت و قدرت متصل شوند، کار خراب می شود؛ همچنان که امروز در به اصطلاح دموکراسی ها دنیا، در آمریکا و غیر آمریکا این رسم هست، کمپانی ها و پولدارها به نامزد انتخابات در ریاست جمهوری یا در انتخابات کنگره پول می دهند، ولی او در مقابل آنها متعهد است.  (19 دی 1390)
 
آن نماینده مجلسی که با پول فلان شرکت و فلان کمپانی و فلان ارباب و فلان پولدار توی مجلس بیاید، مجبور است آنجائی که آنها لازم میدانند، قانون جعل کند، قانون بردارد، توسعه و تضییق در قانون بکند. این نماینده به درد مردم نمی خورد. نه باید به مراکز ثروتهای شخصی متصل بود، و نه به طریق اولی به ثروتهای عمومی. کسی بیاید از پول  بیت المال مصرف کند، برای اینکه به وکالت مجلس برسد؛ این دو برابر اشکال دارد، اشکال مضاعف دارد. اینها را باید مردم مراقب باشند.  (19 دی 1390)
 
هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه های انتخابیه این است که دقت کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دینداری و آمادگی برای حضور ر میدانهای انقلاب؛ دردشناس ترین و دردمندتربن نسبت به نیازهای مردم را انتخاب کنند.  (12 دی 1386)
 
نماینده باید متدین باشد؛ انسانهای متدین می توانند مورد اعتماد قرارگیرند. نماینده باید انقلابی باشد؛ روحیه و نشاط و امید و قوت و روحیه انقلابی در او وجود داشته باشد تا بتواند راههایی را که به نظر بن بست می رسد، بشکافد و پیش برود. نماینده باید خدوم، امتحان داده ، با کفایت ، برنامه دار، خوشنام و جوانگرا باشد و به جوانان اعتقاد داشته باشد. چنین افرادی در هر جای کشور حضور دارند، باید خود را موظف بدانند و بروند نامزد شوند.  (25 آذر 1382)
 
نماینده باید متدین باشد. بی دینی و بی تقوایی چیز بدی است؛ هرجا باشد، انسان را آسیب پذیر می کند. اگر در جای حساس باشد، آسیب پذیری آن بسیار گران تمام خواهد شد. نماینده باید کارآمد هم باشد. بعضیها متدین هستند،اما از آنها کاری ساخته نیست . باید به گونه ای باشند که بتوانند وظایفی را که بر عهده شان قرار دارد، انجام دهند. سوم اینکه دلسوز مردم – بخصوص طبقات محروم – باشد و برای آنها کار و فکر کند .   (24 بهمن 1382)
 
ملت، ملت شجاع و آزاده ای است؛ ملتی است که تهدید قدرتهای متکبر جهانی او را به عقب نمی نشاند؛ بنابراین نماینده او هم باید شجاع باشد و نترسد؛ شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل، شجاعت در پذیرش حرف حق. اگر خودتان توانستید کسانی را بشناسید که دارای این خصوصیات باشند، بروید به آنها رای دهید.  (24 بهمن 1382)
 

نظرات بینندگان