کد خبر: ۲۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

جمهوری اسلامی ایران نماد جهانی مقاومت در برابر مستكبران است

استاد دانشگاه اسلامی محمدیه جاكارتا جمهوری اسلامی ایران را الگویی برای كشورهای خاورمیانه، اسلامی، آسیایی و همه كشورهای جهان سوم دانست و گفت: ایران به الگوی مقاومت در مقابل ابرقدرت ها و كشورهای توسعه یافته استعمارگر تبدیل شده است.

\'سوب یران\' در مقاله ای در روزنامه اندونزیایی \'رپوبلیكا\' آورده است: در هفته های گذشته ایران بار دیگر مانور دریایی در منطقه خلیج فارس با هدف ارتقای سطح توانایی نظامی خود برای حفظ امنیت سرزمین و منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار و موشك های جدیدی را در این تمرین نظامی مورد آزمایش قرار داد.

وی در ادامه می نویسد: از سوی دیگر محمود احمدی نژاد نیز با مانورهای سیاسی خود فعالانه به دنبال جلب حمایت جامعه بین الملل از برنامه هسته ای این كشور و مخالفت با سلطه طلبی آمریكاست. در همین حال، آمریكا و متحدانش نیز دست به اقدام مشابهی زدند و كشتی های جنگی خود را در نزدیكی تنگه هرمز مستقر كردند.

این استاد دانشگاه اندونزی می افزاید: جنگ روانی بین ایران و آمریكا موضوع جدیدی نیست. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) و سقوط پهلوی به عنوان حكومت دست نشانده آمریكا در این كشور در سال 1979، دخالت ایالات متحده در امور داخلی ایران و سلطه بر این كشور ناممكن شد.

جنگ روانی بین دو كشور از زمان به قدرت رسیدن احمدی نژاد در ایران شدت گرفت زیرا احمدی نژاد رییس جمهوری است بسیار فعال كه شخصیت مستقل داشته و دارای حس استكبارستیزی قوی است كه با توسل به ابتكارات جدید، به دنبال حفظ سرزمین و یكپارچگی كشورش است.

نگارنده این مقاله، با توصیف رییس جمهوری ایران به عنوان فردی كه از قدرت تصمیم گیری بالا در شرایط مختلف برخوردار است، افزود: احمدی نژاد همواره سیاست های قاطع اتخاذ كرده و با سازش در مقابل قدرت هایی كه به دنبال سلطه گری و دخالت در امور ایران بوده و ایمان و ایدئولوژی وی را هدف قرار داده اند، ناآشناست.

وی در مقاله خود نوشته است: پس از اینكه احمدی نژاد به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد، سیاست خارجی ایران در صحنه بین المللی فعال تر شد. وی رویكرد نزدیكتر شدن هر چه بیشتر به كشورهای منطقه خاورمیانه، آمریكای لاتین، آسیا، اروپای شرقی از جمله روسیه و افریقا را در اولویت برنامه های خود قرار داد. این رویكرد نشان داد كه رییس جمهوری ایران در سیاست خارجی خود دارای ابتكار عمل بوده و توانایی اتخاذ تصمیمات مختلف و بهره گیری از راه های جایگزین را در شرایط سخت دارد.

این استاد دانشگاه اندونزی در ادامه آورده است: جمهوری اسلامی ایران لیاقت آن را دارد كه برای كشورهای خاورمیانه ، كشورهای اسلامی، كشورهای آسیایی و برای تمام كشورهای جهان سوم به عنوان الگوی مقاومت در مقابل ابرقدرت ها و كشورهای توسعه یافته استعمارگر تبدیل شود زیرا تجربه نشان داده كه ایران تنها كشوری است كه به طور پیوسته در مقابل هژمونی سیاسی آمریكا و متحدانش ایستادگی كرده است.

وی تاكید می كند: ایران همچنین تنها كشوری است كه همواره برای احقاق حق و عدالت در سراسر جهان بدون توجه به منافع شرق و یا غرب تلاش كرده است. ایران تنها كشور در جهان است كه سیستم سیاسی به غیر از لیبرالیسم و یا سوسیالیسم اتخاذ و پیاده كرده است.

این محقق دانشگاهی در بخش دیگری از این مقاله تصریح كرده است: در همین حال ایران در كنار لبنان تنها كشوری است كه آشكارا و با شجاعت اقدامات ظالمانه اسرائیل و حملات نظامی صهیونیست ها به مردم فلسطین را محكوم و در مقابل این رژیم ایستاده است. ایران تنها كشور اسلامی است كه شجاعت برملا نمودن توطئه هولوكاست را داشته است؛ موضوعی كه همواره توسط اسرائیلی ها به عنوان دلیل اشغال سرزمین فلسطینیان مطرح می شود.

این اندیشمند اندونزیایی تاكید می كند: ایران كشوری است كه توانسته دربرابر خواست آمریكائی ها یعنی سلطه كامل بر منابع نفتی و تغییر ایدئولوژی مردم و مداخله آنها در امور داخلی ایستادگی كند.

وی با تاكید بر اینكه پیشرفت های ایران تنها محدود به گفته ها نیست، نوشته است: این كشور توانسته در زمینه اقتصادی، سیاسی، دفاعی، حقوقی و فرهنگی، فناوری و روابط بین الملل به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یابد.

نگارنده این مقاله در پایان خاطرنشان می سازد: ایران موفق شده تا به جهانیان نشان دهد كه تنها راه رسیدن به رفاه و آسایش و عدالت در كشورهای جهان سوم، كشورهای اسلامی و كشورهای آسیایی، خارج شدن از سلطه و هژمونی سیاسی امپریالیسم و ابرقدرتهاست. در پشت شعارهای فریبنده ابرقدرتها، آنها تنها به دنبال تسلط بر سایر كشورهای جهان و وادار ساختن جهانیان به تسلیم در برابر تمامی خواستهایشان هستند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان