کد خبر: ۲۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

کروبی و موسوی ،خاتمی را توهچل انداختند

خبط خاتمي در قبال انتخابات، تبديل به معضلي بزرگ براي وي شده است.

خاتمي چند ماه پيش و در حالي كه در جلسات محفلي، تندروي هاي موسوي و كروبي را باعث بن بست اصلاح طلبان در مقابل نظام معرفي مي كرد، به واسطه برخي تحريكات خارجي و آدرس هاي غلط داخلي اقدام به شرط گذاري براي انتخابات كرد اما پس از آن كه با بي اعتنايي كليت حاكميت مواجه شد، به استيصال افتاد.
وي روز گذشته در حاشيه مراسم ختم پدر عبدالله نوري در پاسخ به اين سؤال كه آيا در انتخابات شركت مي كنيد يا نه، صرفا گفت «مخلص همه شما هستم.» وي در پاسخ به اين سؤال كه عدم حضور شما در انتخابات آيا به معناي تحريم است يا نه، گفت: شما كه هرچه دلتان مي خواهد مي نويسيد.
خاتمي پيش از اين گفته بود «وقتي همه نشانه ها دلالت بر اين دارد كه نبايد در انتخابات شركت كنيم، شركت در انتخابات معنايي ندارد.» وي همچنين موضوع را به شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ارجاع داده بود كه اين شورا نيز اعلام كرد اصلاح طلبان نمي توانند و نبايد در انتخابات شركت داشته باشند.
با اين وجود 700 نفر از اصلاح طلبان- از جمله اكثريت اعضاي فراكسيون اصلاح طلبان در مجلس و تابش خواهرزاده خاتمي- در انتخابات ثبت نام كردند. همين اتفاق به خودي خود نشانه بي اعتنايي اصلاح طلبان به شرط گذاري ها و خرده فرمايشات خاتمي بود و احتمالا به همين دليل هم هست كه خاتمي ديروز در جمع خبرنگاران جرئت نمي كند موضعي اتخاذ كند.
در همين حال داريوش قنبري سخنگوي اقليت مجلس با رد تحريم انتخابات از سوي خاتمي گفت: خاتمي همواره موضع خود را درباره انتخابات مطرح و عنوان كرده است كه اصلاح طلبان انتخابات را تحريم نمي كنند.
وي در گفت وگو با شبكه خبر دانشجو گفت: علت عدم اظهار نظر خاتمي در مورد انتخابات را نمي دانم، البته خاتمي تريبوني در اختيار ندارد تا مردم را به شركت در انتخابات دعوت كند.
قنبري با تاكيد بر اينكه خاتمي به هيچ وجه انتخابات را تحريم نكرده است، ادامه داد: خاتمي همواره انتخابات را فرصتي براي نظام و اصلاح طلبان مي داند.
سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس تاكيد كرد: پيش بيني من اين است كه مشاركت در شهرستان ها بالاي60درصد باشد.
اخيرا محمد قوچاني سردبير سابق برخي نشريات زنجيره اي ضمن مقاله اي تند و گزنده، اصلاح طلبان را متهم به رفتارهاي متناقض از انتخابات مجلس هفتم به بعد كرده و تصريح كرده بود كه اين جريان برخلاف تبليغات تحريمي، در انتخابات حضور داشته و اكنون هم كه تندروهاي آنها در خارج علنا بر طبل تحريم مي كوبند، نيامدن در انتخابات به معناي پايان اصلاح طلبان خواهد بود.
استيصال خاتمي در موضع گيري روشن، يادآور اظهارات يكي از دانشجويان تندروي دفتر تحكيم است كه در سال 84 و در جمع دانشجويان خواستار راي به هاشمي رفسنجاني به عنوان قديس اصلاحات شده و در اين حال با اشاره به اين كه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم، هاشمي را عاليجناب سرخپوش قتل هاي زنجيره اي معرفي مي كردند، گفته بود: وضعيت ما وضعيت آدمي است كه روي اره نشسته و نه راه پس دارد و نه راه پيش!

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان